رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از تشکیل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری برای احداث فاز ۴ سیمان دورود خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی‌خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: کارخانه بهراد و فارسیت دورود متعلق به هلدینگ سرمایه‌گذاری شستا هستند و جزء واحد‌های تولیدی به شمار می‌روند که در گذشته برای فاز توسعه توسعه سیمان دورود پیش‌بینی بود.

وی ادامه داد: کارخانه فارسیت در سال ۱۳۴۶ احداث شده و علاوه بر تولید ورق‌های فارسیت، کارگاه‌های مختلفی همچون نجاری، تراشکاری و ساخت لاستیک در این واحد تولیدی ۱۵ هکتاری پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در سال‌های نه چندان دور و در دهه ۷۰ در کارخانه فارسیت هزار نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند، اما با توجه به اینکه بازار بحث ورق‌های فارسیت را نمی‌پذیرفته و مسائل زیست‌محیطی وجود داشته این کارخانه تعطیل شده است.

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون ۳۹ نفر از باقیمانده کارگران کارخانه در محل کار حضور دارند، افزود: با توجه به نوع تولید پیشنهادی که هلدینگ سرمایه گذاری فارس _خوزستان وابسته به تامین اجتماعی داده‌ایم فعال سازی واحد تولید لاستیک این کارخانه در شرایط فعلی است.

وی اظهار داشت: اکنون هلدینگ فارس – خوزستان در حال ارزیابی بازار برای سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد واحد لاستیک‌سازی است.

این مسئول گفت: البته راهکار اساسی برای شرکت فارسیت سرمایه‌گذاری جدید و استفاده از تکنولوژی تازه توسط هلدینگ فارس-خوزستان به عنوان مالک کارخانه بوده که تاکنون استاندار دو بار با فارس_خوزستان جلسه برگزار کرده و امیدواریم این مهم محقق شد، اما در اولویت اول فعالسازی واحد تولید لاستیک این کارخانه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت کارخانه بهراد دورود، افزود: کارخانه بهراد توسط هلدینگ فارس_ خوزستان و با مشارکت یک شریک خارجی احداث شده بود، اما به دلیل مشکلات مختلف همچون مدیریت و کیفی نبودن تولیدات موفقیت لازم را به دست نیاورد.

صفی خانی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم با تغییر مدیریت و کیفی کردن محصولات این کارخانه راه‌اندازی شود، خوشبختانه اکنون با تزریق ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار کارخانه بهراد کاملا به صورت کیفی تولید آزمایشی خود را آغاز کرده است.

وی گفت: اولین قدم این است که باید در سال آینده به این واحد تولیدی سرمایه در گردش تزریق شود و همچنین اعتماد وزارت نیرو و سازمان‌های وابسته را برای فروش تولیداتش جلب کند، اکنون تکنولوژی این واحد تولیدی از بروزترین تولیداتی است که در صنعت آب و فاضلاب کشور استفاده می‌شود.

این مسئول بیان کرد: اجرایی شدن فاز ۴ سیمان دورود یکی از مطالبات جدی لرستان بوده و استاندار نیز از روزی که وارد استان شده‌اند دائما پیگیری لازم را انجام داده و نماینده مردم دورود و ازنا نیز تاکنون تلاش زیادی برای عملیاتی شدن آن در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مشکل تغییر کاربری اراضی احداث فاز ۴ سیمان دورود برطرف شده و مشکل معدن ندارند و بحث اصلی فاز ۴ سیمان دورود تشکیل کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری بوده که این اقدام انجام شده است.

صفی خانی گفت: از هلدینگ فارس خوزستان درخواست می‌شود فاز ۴ سیمان دورود را به صورت یک طرح مستقل دیده و با تزریق تسهیلات و سرمایه شرایط رابرای اجرای هر چه سریعتر این فاز مهیا کنند.

انتهای پیام/م

تشکیل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری برای احداث فاز ۴ سیمان دورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.