مسجدی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۶۰ دبیرستان شهرستان ورامین با هدف کاهش اقبال دانش‌آموزان به سیگار و قلیان خبر داد.

آموزش به دانش‌آموزان دبیرستانی برای کاهش استعمال دخانیاتمحمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با مواد مخدر و استعمال دخانیات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اجرای طرح کد رهگیری باعث کنترل قاچاق کالا می‌شود و این کار از تولیدکننده داخلی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص مبارزه با استعمال دخانیات و کاهش اقبال جوانان اقدامات خوبی را انجام داده است، افزود: وزارت بهداشت جلسات متعددی را با ستاد کنترل استعمال دخانیات با رویکرد کاهش اقبال نوجوانان و جوانان به سیگار انجام داده است به طوری‌که در 60 دبیرستان دخترانه و پسرانه ورامین آموزش‌های خوبی در زمینه پیشگیری از استعمال دخانیات برای دانش‌آموزان شروع شده است.

مسجدی تاکید کرد: یک از برنامه‌های وزارت بهداشت در خصوص کاهش استعمال نوجوانان و جوانان، حذف قلیان است و همین مسئله می‌تواند باعث تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها به وسیله دانش‌آموزان در راستای کاهش استعمال سیگار و قلیان در جمع‌های فامیلی است.

ابطال طرح جداسازی قهوه‌خانه‌ها ازاماکن عمومی

 دبیر کل جمعیت مبارزه با مواد مخدر و استعمال دخانیات وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس می‌خواستند قهوه‌خانه‌ها را از اماکن عمومی جدا کرده و این مکان دیگر جزو اماکن عمومی محسوب نشود تا عرضه قلیان در آن انجام شود که به نظرم این مسئله به ضرر نوجوانان و جوانان ما است.

وی یادآور شد: طرح خارج شدن قهوه‌خانه از اماکن عمومی ابطال شده است زیرا به نظرم تاکسی یک مکان عمومی محسوب می‌شود و به همین دلیل قهوه‌خانه‌ها نیز باید تابع مقررات اماکن عمومی باشد و این گونه مسائل سبب کاهش مصرف دخانیات و قلیان در بین فرزندان ما می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار