آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد این نهاد تنها تا تابستان منابع مالی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" روز پنجشنبه اعلام کرد این نهاد بعد از تصمیم آمریکا به قطع کمک های مالی خود، فقط تا تابستان منابع مالی مورد نیاز برای فعالیت های خود را در اختیار دارد.

پییر کراهنبول، کمیسر عمومی سازمان ملل متحد برای آنروا در کنفرانسی مطبوعاتی در رم اعلام کرد آژانس تلاش می کند برای ادامه فعالیت های خود 441 میلیون دلار کمک دریافت کند؛ اما اهداء کنندگان تاکنون وعده یکصد میلیون دلار کمک به این نهاد را داده اند.

وی گفت «این نخستین گام برای برطرف کردن فقدان منابع است اما یافتن کل این منابع مالی کاملا ضروری است». آنروا که در سال 1949 تاسیس شد، کمک های خود را به بیش از سه میلیون فلسطینی از حدود پنج میلیون نفری که به عنوان پناهجو در سرزمین های فلسطینی، اردن، لبنان یا سوریه ثبت نام کرده اند، و به بازماندگان یا فرزندان صدها هزار فلسطینی که در زمان تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی از فلسطین اخراج شدند، ارائه می کند.

در مدرسه های آنروا که مراقبت های پزشکی و کمک های مالی نیز ارائه می شود، بیش از 500 هزار کودک تحصیل می کنند. این آژانس بیش از 20 هزار نفر در خاورمیانه در استخدام خود دارد که اکثریت بالایی از آنها را فلسطینی ها تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

آنروا برای فعالیت های خود بودجه کافی ندارد

برچسب ها: فلسطین ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار