«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که حذف رکس تیلرسون تاثیری در موضع گیری آمریکا در قبال برجام ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در میان خبرنگاران درباره موضع نماینده این وزارتخانه در نشست امروز کمیسیون برجام گفت: موضع‌گیری ما، با توجه به حذف «رکس تیلرسون» از کرسی وزارت، تغییری نکرده چرا که برایان هوک نماینده ما،  در  آنجا مواضع شخصی را بیان نمی‌کند بلکه مواضع دولت را بیان می‌کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: « دیدار‌هایی که برایان هوک مشاور ارشد سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا به تازگی با اروپایی‌ها درباره برجام برگزار کرده است شامل رفتار‌های ایران در منطقه نیز بوده است. برایان در آنجا (کمیسیون برجام) در خصوص رفتار مخرب ایران صحبت کرد و اروپایی‌ها هم با کلیت موضع ما در این خصوص، توافق داشتند.»

نائورت درباره مسئله کره شمالی و احتمال مذاکره  آمریکا با این کشور گفت: مساله مذاکرات با کره شمالی به رهبری کاخ سفید در حال پیگیری است، اما وزارت امور خارجه خوشحال می‌شود در این امر خدمات حمایتی و پشتیبانی و دیگر خدمات را ارایه کند.

این سخنگو همچنین درباره دیدار وزرای خارجه سوئد و کره شمالی در استکهلم گفت: این دیدار در راستای دیدار احتمالی سران آمریکا و کره شمالی نیز است و جزییات آن را باید از منابع خبری مسولان سوئدی پیگیری کنند.

هیثر نوئرت در این باره گفت: «ما برنامه‌ای برای مذاکره با کره شمالی در سوئد پیش‌بینی نکرده‌ایم و از دلیل این سفر هم اطلاعی نداریم؛ این سوال را از مقامات سوئد بپرسید. ما کسی را به سوئد نفرستاده‌ایم.»

وی همچنین بیان داشت: هنوز تاریخ دقیق دیدار رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی مشخص نیست.

انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره کمسیون مشترک برجام

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار