قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: روزانه ۱۰۰ تن ماهی به روش لانگ لاین (صید با قلاب) در آب‌های ساحلی چابهار و کنارک صید می‌شود.

مهرداد میرزایی قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: صید با قلاب از سیاست‌ها و روش‌های مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی بصورت انتخابی انجام شده و پس از انجام خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال می‌یابد.

وی افزود: این عامل زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشور‌ها شده و این نوع ماهی با قیمت بالایی خریداری و عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در چند سال اخیر توسط سازمان شیلات ایران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی صید با قلاب و با بهره گیری از تجارب معتمدین و مروجین جامعه صیادی و بازدید منظم کارشناسان اداره کل شیلات گام‌های مهمی برای ترویج این روش صید برداشته شده است.

وی ادامه داد: استفاده از تجارب مروجان صیادی کشور‌های صاحب تکنولوژی صید لانگ لاین (صید با قلاب) بویژه ژاپن، اندونزی و کره جنوبی از برنامه‌های این اداره کل است و تاکنون گام‌های مهم و اساسی در زمینه ترویج این روش در استان سیستان وبلوچستان برداشته شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: وضعیت صید شناور‌های صیادی استان که با این روش صید می‌کنند در نیمه دوم سالجاری افزایش قابل توجهی داشته و اکنون روزانه حدود ۱۰۰ تن ماهی در بنادر صیادی این استان تخلیه و روانه بازار می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: از تمامی کارخانجات فراوری، سرمایه گذاران بخش خصوصی و سایر افراد و شرکت‌هایی که تمایل به خرید و عمل آوری این گونه از ماهیان دارند، درخواست می‌شود که جهت سرمایه گذاری در این بخش به معاونت صید و بنادرماهیگیری اداره کل شیلات این استان مراجعه کنند.

وی گفت: تعداد ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۴ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان

برچسب ها: سازمان بنادر ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار