سامانه الکترونیک استحقاق سنجی درمان در شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این طرح گفت: طرح استحقاق سنجی درمان در چهار استان فارس، مازندران، کرمان و البرز اجرا می‌شود و بر اساس آن از این پس کد ملی افراد به جای دفترچه بیمه آن‌ها برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این طرح با بیمه سلامت در بیمارستان‌های دولتی آغاز شده و درآینده مشمول سایر بیمه‌ها در بیمارستان‌های خصوصی هم خواهد شد.

جان بابایی بیان کرد: با اجرای طرح استحقاق سنجی درمان پرونده بیمه‌ای بین بیمه گذاران و بیمارستان به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: مردم با این طرح طبق استاندارد‌های جهانی از خدمات درمانی استفاده می‌کنند و اگر برای شخصی بیش از حد نیاز موارد درمانی تجویز شود جلوی آن گرفته می‌شود.

جهانگرد معاون وزیر ارتباطات نیز گفت: بستر شبکه‌ای و کامپیوتری برای اجرای طرح مهیا شده و به تدریج بانک اطلاعات پشتیبان سلامت تکمیل و این طرح به صورت یکپارچه در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: مردم اکنون می‌توانند هم با دفترچه و هم کارت ملی خدمات بیمه‌ای دریافت کنند، اما تا پایان سال ۹۷ تنها با کارت ملی باید از خدمات بیمه استفاده و به مرور دفترچه‌های بیمه حذف شود.

با اجرای این طرح هر فرد تنها از یک بیمه باید استفاده کند و کسانی که تحت پوشش دو بیمه هستند یکی از بیمه هایشان حذف می‌شود.
انتهای پیام/ر

آغاز طرح استحقاق سنجی درمان در شیراز

برچسب ها: درمان ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار