کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه یک طرح ضدایرانی را به بهانه واهی نقض حقوق‌بشر به تصویب رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه، طرحی را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری علیه مقام‌های ایرانی است.

طرح موسوم به «قانون حقوق بشر و گروگان‌گیری ایران» اکنون باید برای طی مراحل قانونگذاری و تبدیل شدن به قانون، ابتدا در صحن علنی مجلس نمایندگان و پس از آن، در مجلس سنا به تصویب برسد و در نهایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، آن را امضا کند.

جلسه روز پنجشنبه این کمیته به ریاست اد رویس، برگزار شد. چهار طرح دو حزبی در دستور جلسه این نشست قرار داشت که با رای شفاهی به تصویب رسیدند. به این ترتیب، این چهار طرح مجوز لازم برای مطرح شدن در صحن مجلس نمایندگان را پیدا کردند.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، در جلسه بررسی و تصویب طرح هایی از جمله طرح تحریم های ایران در حمایتی آشکار از گروهک تروریستی منافقین گفت این گروه یکی از گروه هایی است که با بدرفتاری حکومت ایران مواجه شده است. به همین دلیل ما به صورت مفصل به این موضوع می پردازیم.

در صورتی که این طرح تبدیل به قانون شود، رئیس‌جمهور آمریکا باید ظرف حداکثر ۲۷۰ روز پس از اجرایی شدن آن، گزارشی را درباره آن دسته از مقام‌های ارشد ایرانی که به ادعای واشنگتن حقوق بشر را نقض کرده‌اند، تهیه و آن را به کمیته‌های مربوطه در کنگره تسلیم کند.

انتهای پیام/

تصویب طرح ضدایرانی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار