در پی بازداشت حمید بقایی، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در خصوص روند رسیدگی به پرونده اتهامی نامبرده اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن کیفرخواست حمید بقایی منتشر شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی بازداشت محکوم‌علیه حمید بقایی و معرفی وی به زندان جهت اجرای حکم محکومیت، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در خصوص روند رسیدگی به پرونده اتهامی نامبرده اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن اطلاعیه به شرح زیر است:

الف) مهم‌ترین اقدامات مجرمانه حمید بقایی و مرتبطان وی

۱- حسب گزارش مورخ ۱۳۹۲/۶/۶ دیوان محاسبات کشور، در تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی جامع بین‌الملل ایرانیان، اقدامات خلاف قانونی، چون افتتاح حساب شخصی به نام احمدی‌نژاد و بقایی پیش از ثبت دانشگاه و واریز مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از سوی دولت به این دانشگاه در تاریخ ۱۳۹۲/۵/۱۲ ارتکاب یافته که مصداق تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی است. با اقدامات صورت گرفته توسط شعبه بازپرسی، در تاریخ ۱۳۹۲/۸/۱۵ این مبلغ به حساب نهاد ریاست جمهوری عودت شده است.

۲- حسب گزارش مورخ ۱۳۹۲/۳/۲۹ یکی از نهاد‌های امنیتی، به دستور اسفندیار رحیم‌مشایی و با امضای حبیب‌الله جزءخراسانی و حمید بقایی، طی دو مرحله بیش از 8 میلیارد تومان تحت عنوان کمک‌های بلاعوض به حساب موسسه خانه ایرانیان واریز شده است؛ متهمان با سوء‌استفاده از موقعیت شغلی بیش از نیمی از این مبلغ را در یکی از شعب بانک ملی به اوراق مشارکت پتروشیمی تبدیل کرده و مابقی را به صورت بلندمدت در همان بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند؛ ماهیانه سود سپرده به حساب موسسه واریز می‌شود. ذی‌حساب نهاد ریاست جمهوری کل مبالغ واریزی به حساب موسسه خانه ایرانیان را مبلغ ۹۴ میلیارد ریال اعلام کرده و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری با ارسال مستندات راجع به مجعول بودن مصوبات هیات دولت مربوط به پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال به دانشگاه جامع بین‌الملل ایرانیان و ۹۴ میلیارد ریال به موسسه خانه ایرانیان خارج از کشور، رسیدگی به اتهامات را خواستار شده است.

۳- گزارش مورخ ۱۳۹۴/۵/۱۹ سازمان بازرسی کل کشور مربوط به تخلفات مسئولان وقت نهاد ریاست جمهوری در خصوص قرارداد‌های این نهاد در ارتباط با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد و قرارداد‌های منعقده با موسسه خانه ایرانیان خارج از کشور است. همچنین در گزارش مورخ ۱۳۹۴/۳/۱۲ یکی از نهاد‌های امنیتی، اقدامات مجرمانه‌ای، چون سوءاستفاده از منابع بیت‌المال با عقد قرارداد‌های صوری به نام سایرین و با مجموعه‌های اقماری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و غیره و اعطای کمک‌های بلاعوض و انتفاع شخصی از اموال سازمان در زمان تصدی قائم‌مقامی حمید بقایی در این سازمان، نسبت داده شده است.

۴- گزارش مورخ ۱۳۹۴/۴/۸ سازمان بازرسی کل کشور مربوط به تخلفات و اقدامات مجرمانه حمید بقایی در سازمان منطقه آزاد کیش و در جریان طرح احداث سالن اجلاس سران کشور‌های غیرمتعهد است که بابت تبانی در انجام معاملات دولتی، تضییع بیت‌المال حداقل به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به سبب واگذاری پروژه احداث سالن اجلاس سران به شرکتی خاص و پرداخت مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به این شرکت، پنج روز پس از تأسیس آن و غیره اعلام جرم شده است.

۵- در گزارش مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ یکی از مراجع امنیتی که بر اساس اقاریر و تحقیقات صورت گرفته از حبیب‌الله جزءخراسانی ذی‌حساب وقت نهاد ریاست جمهوری تنظیم شده است، مواردی به این شرح اعلام شده است: دریافت مبلغ پنج میلیون دلار از یک نهاد انقلابی به منظور هزینه‌کرد در جریان برگزاری اجلاس کشور‌های غیر متعهد و توزیع ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار آن و باقی ماندن ۵۹۰ هزار دلار و تحویل بعدی آن به حبیب‌الله جزءخراسانی؛ پرداخت مبلغ ۷ میلیارد تومان به صندوق حفظ و احیای میراث فرهنگی و پرداخت از محل اعتبارات فرهنگی طی سنوات ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ برای رفع مشکل کسری بودجه؛ تحویل مبلغ ۱/۳۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال، مبلغ ۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان کارت هدیه و بن کارت رفاه، ۱۹ عدد سکه دو و نیم، ۶۰۰ عدد سکه تمام بهار آزادی و ۳۰۰۰ عدد سکه نیم بهار آزادی به بقایی توسط جزءخراسانی و متعاقباً تحویل بخشی از این وجوه و اقلام به افراد معرفی شده از سوی بقایی طی سال‌های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۲ و قرار گرفتن باقی مانده به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ سکه بهار آزادی در اختیار بقایی؛ پرداخت کمک‌های مالی به برخی افراد خاص یا موسسات خیریه با دریافت رسید پرداخت وجه و متعاقباً کسر بخش قابل توجهی از وجه و پرداخت بخش اندکی از آن به دریافت‌کننده.

ب) اهم اقدامات قضایی دادسرا

با وصول گزارشات مذکور و تشکیل پرونده، به دستور بازپرس در تاریخ ۱۳۹۴/۳/۱۸ حمید بقایی دستگیر شده و بابت عنوان اتهامی اختلاس به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده است. در این پرونده، استعلامات متعددی از نهاد‌ها و مراجع ذی‌ربط نظیر دیوان محاسبات کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان حسابرسی کل کشور صورت گرفته و چندین نوبت میان متهمان مواجهه حضوری داده شده است. حسب اظهارات مورخ ۱۳۹۴/۴/۱۶ نماینده حقوقی نهاد ریاست جمهوری از اردیبهشت ۱۳۹۲ تا مرداد ۱۳۹۲ که حمید بقایی سرپرست نهاد و معاون اجرایی رئیس جمهور بوده، دستور خرید ۹۷۰۰ سکه تمام و ۴۵۰۰ سکه نیم‌بهار آزادی را صادر کرده است؛ این سکه‌ها خریداری شده، اما محل مصرف آن‌ها مشخص نیست. همچنین مبلغ ۸/۱۶۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال به دستور بقایی کارت‌های هدیه خریداری شده که نحوه استفاده از آن‌ها مشخص نیست. در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ با تبدیل قرار بازداشت موقت متهم به کفالت، متهم آزاد شده است؛ اما متعاقباً به سبب عدم حضور متهم پس از چندین نوبت احضار و اخطار به کفیل، وی مجدد در تاریخ ۱۳۹۶/۴/۱۸ بازداشت شده و با تبدیل قرار تامین کیفری به وثیقه به زندان معرفی گردیده و در تاریخ ۱۳۹۶/۵/۴ با تودیع وثیقه آزاد شده است.

ج) کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرا و آراء محاکم بدوی و تجدیدنظر

عناوین مجرمانه مندرج در کیفرخواست صادره برای حمید بقایی و آراء صادره از محاکم بدوی و تجدیدنظر (شعبه‌ی ۱۰۵۷ دادگاه کیفری دو تهران و شعبه‌ی ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران) به شرح زیر است:

۱- از بابت اتهام اختلاس به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان به یازده سال حبس و ۱۶۰ میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده که به لحاظ استرداد تمام وجوه حاصله از جرم پیش از تنظیم کیفرخواست، اجرای مجازات حبس تعلیق و از پرداخت یک دوم جزای نقدی معاف شده است.

۲- از بابت اختلاس به مبلغ ۳/۷۶۶/۵۰۰ یورو و ۵۹۰ هزار دلار به 15 سال حبس و جزای نقدی معادل ۴۳۳ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق دولت؛

۳- از بابت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، ۱۸۴۲ قطعه نیم سکه، ۱۵ سکه دو و نیم، مبلغ ۲۱/۱۷۵/۳۰۰/۰۰۰ ریال وجوه نقدی و ۴۵۲/۵۱۰/۰۰۰ تومان کارت هدیه به پانزده سال حبس و جزای نقدی به مبلغ ۹۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق نهاد ریاست جمهوری محکوم شده که دادگاه تجدید نظر با اصلاح میزان جزای نقدی و رد مال، حکم را تایید کرده است.

۴- از بابت تبانی در انجام معاملات دولتی به چهار سال حبس، پرداخت ۵ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده که دادگاه تجدیدنظر در این بخش از دادنامه، قرار رفع نقص تحقیقاتی صادر و پرونده را به دادگاه بدوی اعاده داده است.

۵- از بابت تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به ۸۰ ضربه شلاق تعزیری.

۶- از بابت اختلاس مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر به ۱۱ سال حبس، ۶ میلیارد ریال جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال.

۷- از بابت ممانعت از انجام تحقیقات توسط سازمان بازرسی کل کشور به ۶ ماه حبس.

این اطلاعیه می‌افزاید دادگاه بدوی انتشار حکم صادره را تجویز کرده است. دادگاه تجدیدنظر در مورد ۲ فقره اتهام نامبرده حکم براعت و در مورد کشف برخی اقلام ممنوعه مانند شوکر برقی قرار موقوفی تعقیب صادر کرده است.

انتهای پیام/

اطلاعیه دادستانی تهران درباره روند رسیدگی به پرونده حمید بقایی

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باید زودتر محاکمه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
چنانچه ایشان این جرم ها را مرتکب شده بودند آیا برگزاری دادگاه علنی شک و شبهه سیاسی بودن این پرونده را شفاف نمیکرد ؟؟؟ چرا قوه قضائیه دادگاه را علنی برگزار نکرد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زاهد
۲۳:۴۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
سلام.دوستان عزیز.لطفا بابینش نگاه کنید.نوددرصدموافق بادادگاه علنی هستند.احمدی نژادوهمراهانش وبه دادگاه یامناظره علنی دعوت کنید.اینجورواسه ملت مشخص میشه کی راست میگه..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۴۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
همشون باید اعدام بشن البته اعدام کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
چرا برای اینها علنی برگزار نمی کنند!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
چندسال به حبس بقایی محکوم شده ؟ ای کاش دادگاه علنی برگزار میشد
Germany
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
واقعا بعضی ها دنبال چی هستن اومدن چند سال در راس قدرت بودن هر کاری خواستن کردن و رفتن حالا هم ول کن ماجرا نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
والا ما آخرشم متوجه نشدیم داستان بقایی چی بود
Iran (Islamic Republic of)
قباد
۲۳:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
انشاءالله با مفسدان دیگر با قاطعیت برخورد والبته رای دادگاه را پس از قطعی شدن برای دلگرمی ملت و رعب و ترس دزدان بیت المال منتشرکنند
Iran (Islamic Republic of)
قباد
۲۳:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
انشاءالله با مفسدان دیگر با قاطعیت برخورد والبته رای دادگاه را پس از قطعی شدن برای دلگرمی ملت و رعب و ترس دزدان بیت المال منتشرکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
اينگونه كه در خبر امده اقاى بقايي حداقل دو تا شريك جرم دانه درشت داشته است. ايا انها هنوز تحت پيگرد قرار نگرفتند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
اگر صداقت دارید دادگاه را علنی کنید تا همه ملت ایران هم بدانند . . . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
تمام اینها فقط اتهام سیاسی است که به بقایی بسته اند
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
دادگاه علني برگزار بشه -دادگاه را علنی برگزار کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۱۰:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
چرا كسي بالا سر ايشون نبوده
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی
۰۷:۵۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
اول قوه قضائیه خسته نباشید.دمتون گرم
اینا که خودشونو بیگناه میدونستن و قوه قضائیه را مغرضانه!! چرا قوه قضائیه سکوت کرد. دوم خدایی تو تهران غوغاست. چقد حق ملت اینطور به تاراج میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
بسلامتی
Sweden
اشكان
۰۵:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
اينها همه با تاييد رئيسش بوده! رئيس دولت پاكدستان رو هم بكشيد دادگاه ببينيم چطور توي سه ماه ١٤٢٠٠ تا سكه خريدن و بخشيدن! اصلا من موندم شوك بازار از اين همه خريد سكه چقدر شديد بوده! ٥ مليووون دلاااار خرج جنبش عدم تعهد!!؟؟؟؟ تازه اين مبلغ پول تو جيبي بقايي بوده واسه مهمونا قاقالي لي بخره! بابا تو رو به پيغمبر بگيريد جلوي اين كارها رو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
NASAFA.IR
۰۱:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
چرا علنی نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
مثل کرباسچی محاکمه میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۰۰:۳۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
توصیه به آقای احمدی نژاد که بجای توهین و بد اخلاقی به مسئولین قوه قضائیه بهتره در مقابل قانون انقدر جوسازی نکنه ، اگر تو مسلمانی و دوستدار انقلاب و نظام ،پس بهتره بجای اینهمه شلوغ کاری و انگ و تهمت زدن به دیگران ،مطابق قانون مشکلات را پیگیری کنید و صبوران ولی قاطعانه بدنبال حق و حقوقی که ادعا دارید نقض شده باشید، فعلا این آقا شده کاسه داغتر از آش ، فقط داره عربده کشی و فحاشی و توهین به مسئولین رده بالای قوه قضاییه می کنه که در شان ایشان نیست اگر ادعای انقلایی و ولایت مداری داره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
عجبب
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۳:۳۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بسمه تعالی
نخست بر خود لازم می دانم که نکته ی مهمی را بیان نمایم، هر مسئولی به سبب مسئولیت خود دارای اختیارات است که البته باید در چارچوب قانون باشد، بنابراین باید منتظر پاسخ های بقایی باشیم، از سوی دیگر برخی قضاوت ها جای سوال دارد و بهتر است واقعا قوه قضائیه شفاف سازی کند اگر 300 میلیون تومان اختلاس 11 سال حبس به همراه دارد فردی که با نام مدیریت صندوق ذخیره ملی برجی 300 میلیون تومان حقوق می گرفت باید چند سال حبس دریافت نماید مگر حقوق از جیب چه کسی می گیرند از بیت المال و با وجودی که شخص بقایی را قبول ندارم اما عزیزان همیشه بدانیم که دنیای واپسینی هم وجود دارد پس جناحی و هیجانی بحث نکنیم.
از باشگاه خبرنگاران هم تشکر می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
مجرم مجرم است باید مجازات شود اما عدالت یک چیز دیگری است جرم بقائی بیشتر است یا مهدی هاشمی!!!!!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بنده‌خدا اشتهاشم کم بوده‌ها
ماشالا به این ید طولانی در امر اختلاس
این تازه یکی از ۱۰۰۰تا اختلاس‌گرامونه
از قوه قضاییه تقاضا داریم به پرونده بقیه اختلاسگران و مال مردم خورای سواستفاده‌گر رسیدگی کنه و به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی برسونه تا ملت بدونن که با متخلفان برخورد جدی صورت میگیره
لعنت خدا بر کسانیکه که اموال بیت‌المال را چپاول کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
زندانی شد .ای کاش علنی دادگاه علنی برگزار میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Sweden
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
حکمش چی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اختلاس 300 میلیونی 11 سال باید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اختلاس 300 میلیونی 11 سال باید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
از قوه قضاییه ممنونیم
Sweden
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
برو بخواب عزیزم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
شفاف سازی بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اولا" دادگاه علنی برگزار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
از قوه محترم قضاییه بسیار متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
بله کارشون درسته ولی به شرط اینکه به همه پرونده ها به سرعت رسیدگی بشه
Sweden
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
از قوه قضاییه خواهشمندم بر خورد شدید وجدی بکنند تا درس عبرتی بشه برای بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
از قوه قضاییه خواهشمندم بر خورد شدید وجدی بکنند تا درس عبرتی بشه برای بقیه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۴۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
سئوالی پیش میاد که جرم بقایی چه بوده که 15 سال زندانی داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
با همه مفسدين و حقوقی نجومی بگیران اينجوري برخورد بشه
Sweden
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
همه باید در برابر قانون یکسان باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اگه بقایی تخلفی کرده باید تاوان بده . مجازات بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
قوه قضائیه لطفا حقوق 30 میلیونی یکی از مسئولان رو پیگیری کنید. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دادگاه بایدعلنی برگزار شودتا واقعیت برمردم روشن گردد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
موافقم با صحبت شما
چرا علنی برگزار نمیکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من قوه قضایی باید به پرونده های احمدی نژاد هم عکس العمل نشون بده ...
باتشکر از قوه قضاییه .
Germany
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
متاسفم واسه اونایی که دلشون به یارانه احمدی نژاد خوشه و هر نظری که علیه این آقا نوشته شد رو دیسلایک کردن.
Germany
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
سریال اختلاسها، حقوقهای نجومی، یارانه تورم زا، مسکن مهرای بی برنامه و فکر نشده و امثالهم شاهکار دوره آقای احمی نژاده ولی هنوزم یه عده طرفدار چندرغاز پولین که ایشون میداده. اگه مسئولین همه چیزم درست کنن، تا چندتاچیز تو خود مردم درست بشه چیزی عوض نمیشه: عادت به تنبلی، غر زدن، تن ندادن به قانون و زیرآبی رفتن. مگه مسئولای متخلف کیا هستن. آدم فضایی نیستم که. یه عده ای هستن از بین ما
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۹:۴۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
عجیبه همه نظر میدن علنی برگذار بشه الانم بقایی تو زندونه و ۱۵ سال بهش حبس دادن تازه شما میگید علنی برگذار کنین!!!!!
چرا علنی برگذار نشد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بقایی خودش صد در صد بيگناه ميدانند و يك درصد هم نمى پذيرند كه خطا كرده اند عجب و عجب و عجب.
Sweden
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
قاضی باید قضاوت کند
Germany
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بقایی خودش صد در صد بيگناه ميدانند و يك درصد هم نمى پذيرند كه خطا كرده اند عجب و عجب و عجب.
Germany
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من قوه قضایی باید به پرونده های احمدی نژاد هم عکس العمل نشون بده ...
باتشکر از قوه قضاییه .
Germany
حمید
۱۹:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا دادگاه علنی برگزار نشده . باید مردم بدونند علت جرمش چیه .
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
مردم منتظرند فقط دادگاه علنی برگزار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اللهم عجل لولیک الفرج
Iraq
ناشنا
۱۹:۱۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
باید علنی برگزار میشد تا برای مردم روشن شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
علنی دادگاهو برگذار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
مجازاتش کنید هرچه زودتر لطفا .
ای کاش علنی دادگاه را برگزار میکردید تا برای مردم روشن وشفاف سازی میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
باید باهاش برخورد جدی شود تا درس عبرتی بشه برای بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا علنی برگزار نشد باید شفاف سازی بشه برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دادگاه علنی برگزار بشه تا شفاف سازی شه معلوم شه پولها رو از کجا آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دادگاه علنی برگزار بشه تا شفاف سازی شه معلوم شه پولها رو از کجا آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
علنی برگزار بشه دادگاه تا مردم هم بدونن دقیقا حق با کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
علنی برگزار بشه دادگاه تا مردم هم بدونن دقیقا حق با کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
قوه قضائيه بايد مجرميت بقائي را منتشر كند تا در اين مورد شفافيت سازي شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
تشکر ازقوه قضائیه وخواهش اینکه به تمامی افرادی که دستشان درجیب این ملت است رحم نکنید بخدا این ملت که پای انقلاب ایستاده اند کمرشان زیرباربیکاری بچه هایشان فقر وتنگدستی خم شده است خدای متعال یارویاورتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
لطفا به موضوع حقوق بگیران نجومی نیز رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
تشکر ازقوه قضائیه وخواهش اینکه به تمامی افرادی که دستشان درجیب این ملت است رحم نکنید بخدا این ملت که پای انقلاب ایستاده اند کمرشان زیرباربیکاری بچه هایشان فقر وتنگدستی خم شده است خدای متعال یارویاورتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دادگاه غیر علنی ؟
مردم باید بدونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا برای اینها علنی برگزار نمی کنند! این 5 میلیون یورو از کجا اختلاس شده؟ و اینکه چرا رد مال فقط 43 میلیارد! 5 میلیون یورو چیزی در حد 20 هزار میلیارد میشه!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
20میلیارد تومن حدوداً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا برای اینها علنی برگزار نمی کنند! این 5 میلیون یورو از کجا اختلاس شده؟ و اینکه چرا رد مال فقط 43 میلیارد! 5 میلیون یورو چیزی در حد 20 هزار میلیارد میشه!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا دادگاه را علنی برگزار نکردند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
از قوه قضاییه خواهشمندم علنی برگزار کنند
Iraq
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
من هنوزنفهمیدم جرمش چیه؟
لطفا در مورد اونم اطلاع رسانی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
علنی اگر برگزار بشه مشخص میشه جرمش چیه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دادگاه رو علنی برگزار کنن
Sweden
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ندونی واست بهتره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
هرچه زود تر دادگاه را به صورت علنی برگزار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
الان ایشان در حبس هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
واقعا نمیدونم بی گناه است یا مجرم.
چند سال به حبس محکوم شده است ؟
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
هرچه زودتر جلوی حقوق نجومی بگیران گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
حکمش چیه ؟
چرا علنی برگزار نمیکنید ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دادگاه را علنی برگزار کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
دادگاه علني برگزار بشه
آخرین اخبار