دادستان شهرستان میبد گفت: اگرفضای سایبری نظارت وکنترل نشود آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند.

دادستان شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: هزینه کم و سرعت بالای فعالیت درفضای سایبری باعث شده دامنه جرائم و قربانیان هر روز بیشتر شود.

جعفری کلاهبرداری اینترنتی از بانک‌ها، نشر اکاذیب، کلاهبرداری با موبایل و اعمال منافی عفت عمومی را از جرائم سایبری عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا، ناجا در شناسایی و برخورد و همچنین آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی در آگاه سازی جامعه، نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

رئیس دادگستری هم یکی از راه‌های مقابله با جرائم فضا‌های مجازی را اعتبار بخشی به برگ سنا عنوان کرد و گفت: برگ سنا در راستای دولت الکترونیک است و هرفرد می‌تواند با مراجعه به دادگستری و یا دفتر خدمات الکترونیک دادگستری با پرداخت ۱۰ هزار تومان ثبت هویت کند.

فرماندار میبد نیزبا اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و سایبری گفت: باید جامعه را از جرائم این فضا آگاه کنیم.

حسین فلاح افزود: فضای مجازی با دریچه‌ای که به روی جامعه امروز باز کرده و زمینه فعالیت گروه‌های مختلف ضد نظام و امنیت و فرصت طلبان را فراهم آورده است به طوری که اگر نظارت و کنترل نشود آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند.

وی گفت: تمام ادارات و نهاد‌ها باید با آگاهی و اطلاع رسانی، آسیب‌های فضای سایبری را به نسل نوجوان و خانواده‌ها تبیین و این فضا را فرصتی برای مبارزه با ناهنجاری‌ها و مقابله با ضد ارزش‌ها تبدیل کنند.
میبد در ۵۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
انتهای پیام/ ی

 آسیب‌های جدی فضای سایبری به جامعه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.