استاندار یزد گفت: همه برای رسیدن به قله‌های ترقی و پیشرفت علمی در استان تلاش کنند.

استاندار یزد درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:بدون شک صدرنشینی دانش آموزان یزدی برای ۲۴ سال متوالی ریشه در کار، تلاش و برنامه ریزی ۲ نهاد موثر آموزش و پرورش و خانواده دارد.

محمود زمانی قمی امروز پنجشنبه ۲۴اسفندماه در آیین تجلیل از ۶۸ دانش آموز برتر علمی استان در سال ۹۶، افزود: بالندگی و افتخار آفرینی‌ها نیازمند تلاش است نه سخنرانی که درهمایش ها ونشست ها صورت می گیرد.

وی بیان کرد: بسیاری از استان‌ها برای کسب این رتبه تلاش دارند، بنابراین همه برای رسیدن به قله‌های ترقی و پیشرفت علمی در استان تلاش کنند و اجازه  ندهند دستاورد‌های چند ساله دچار خدشه شود.

همچنین نماینده مردم شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از دانش آموزان نخبه حمایت شود و جهت شکوفایی استعداد‌های آن‌ها تلاش کنیم.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان استان برای دستیابی به مدارج عالی از تلاش و کوشش بیشتر دریغ نکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد هم با بیان افتخار آفرینی علمی دانش آموزان در سال جاری گفت: تجلیل از دانش آموزان برتر از جمله رویداد‌های بسیار مهم فرهنگی استان است.

عباسعلی دانافر، افزود: دانش آموزان استان در آزمون سراسری سال ۹۶، با کسب ۵۰.۶۱ درصد قبولی برای بیست و چهارمین سال متوالی رتبه نخست را کسب کردند و پس از یزد دانش آموزان استان‌های سمنان و اصفهان در رتبه‌های بعد قرار دارند.

وی در باره وضعیت پذیرفته شدگان گروه‌های آموزشی هم اظهار کرد: دانش آموزان استان در گروه ریاضی با کسب ۸۳.۵۴ درصد در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدند و پس از یزد، دانش آموزان خراسان جنوبی با ۷۷.۲۰ درصد و مازندران ۷۵.۳۰ درصد قبولی دوم و سوم هستند.

وی تصریح کرد: در گروه آموزشی علوم انسانی دانش آموزان این استان با کسب ۷۹.۲۴ درصد به دانشگاه‌ها راه یافتند و به دنبال آن سمنان با ۷۰.۴۶ درصد و مازندران با ۶۸.۷۰ درصد قبولی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

دانافر، ادامه داد: همچنین دانش آموزان استان در گروه آموزشی علوم تجربی با کسب ۴۳.۶۲ درصد در آزمون دانشگاه‌ها پذیرفته شدند و پس از آن داوطلبان سمنان دوم شدند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان یزدی در جشنواره جوان خوارزمی و المپیاد‌ها به موفقیت‌های خوبی دست یافتند، افزود: این موفقیت‌ها حاصل تلاش آن‌ها و اولیا آن‌ها، معلمان دلسوز و مسولیت پذیری و همراهی همه مسوولان است.

در این مراسم از ۶۸ دانش آموز برتر علمی که در آزمون سراسری، المپیاد‌ها و جشنواره جوان خوارزمی که حائز رتبه برتر شده بودند، تجلیل شد.

در ۲۴ سال گذشته دانش آموزان یزدی به صورت متوالی بیشترین میزان قبولی را در دانشگاه و موسسات آموزش عالی به نسبت جمعیت کسب کرده اند.

در سال تحصیلی جاری ۲۴۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

همچنین در حاشیه این مراسم تعدادی از معلمان حق التدریسی خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

انتهای پیام/ ی

اجازه ندهیم دستاورد‌های چند ساله دانش آموزان دچار خدشه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.