بازرسان جهاد کشاورزی از آغاز امسال تاکنون سه واحد فروشگاه عرضه سموم نباتی را در قائم شهر پلمپ کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به اینکه ۱۱ ماهه امسال، ۳ واحد فروشگاه عرضه سموم نباتی در این شهرستان پلمپ شد، گفت: ۳ واحد فروشگاه عرضه سموم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در زمینه توزیع و فروش میوه‌های قاچاق و سموم غیرمجاز، توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و اکیپ نظارتی شهرستان قائم شهر امسال، ۲۶۵ مورد بازدید از فروشگاه‌های سموم نباتی، واحد‌های تره بارفروشی و سورتینگ این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهرگفت: ۱۱۷ فروشگاه عرضه سموم نباتی غیر مجاز و سورتینگ ازآغاز امسال تاکنون در این شهرستان تذکر دریافت کردند.

جعفری افزود: ۱۸۰ مورد مربوط به فروشگاه‌های سموم نباتی و واحد‌های تره بارفروشی و ۸۵ واحد سورتینگ بود.

وی با بیان اینکه در این بازدید‌ها نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی حضور دارند، گفت: ۱۱۷ مورد تذکر شفاهی و ۲۰ مورد تذکر کتبی به این واحد‌ها داده شد که در صورت تکرار موارد در بازدید‌های بعدی نسبت به پلمپ این واحد‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: از این فروشگاه‌های غیر مجاز انواع سموم شامل کود، گرانول، برگ چسب موش، ماسک خارجی، سم مایع، کود سولفات آمونیم و دستگاه سمپاش به ارزش به ارزش ۸۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهربا بیان اینکه در این گشت مشترک، یک فقره تخلف به ارزش ۴۸۳ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شد، گفت: در این بازدید ۲۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره، ۳۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی دی آمونیم فسفات و ۱۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم توزیع خارج از شبکه کشف شد.

انتهای پیام/آ

فروشگاه‌های سموم کشاورزی پلمپ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.