مسعود دریس، گفت: این ستاد با برگزاری دوره‌های آموزشی در سال ۹۶ توانست بسیاری از اصناف و گرو‌های مختلف جامعه را با مسائل مربوط با نماز آشنا کند.

نگاهی به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در سال ۹۶مسعود دریس، مدیر روابط عمومی و مدیر اموراستان‌های ستاد اقامه نماز در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در سال 96،  اولویت این ستاد در سال گذشته را فضای مجازی اعلام کرد، که در سال 97 نیز بر ترویج نماز در این فضا نیز تمرکز خواهد شد.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور در خصوص فعالیت‌های آموزشی این ستاد گفت: ستاد اقامه نماز در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های مرتبط با نماز را در سال گذشته انجام داده است، که یکی از این فعالیت‌ها در حوزه آموزش و پژوهش صورت گرفته است؛ در حوزه آموزش، تاکنون 850 هزار نفر در معاونت آموزش، آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه معاونت آموزش، به گروه‌ها و اصناف مختلف، آموزش‌های نمازی مرتبط را ارائه داده است، اظهار کرد: دوره‌ای با عنوان سلامت معنوی برای بهیاران، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها برگزار نموده‌ایم که در این دوره احکام و مسائل مرتبط با بیماران و امور پزشکی آموزش داده‌ شده است.

مدیر امور استان‌های ستاد اقامه نماز، دیگر برنامه‌های آموزشی ستاد برای گروه‌های مختلف جامعه را اینگونه ادامه داد: برای مربیان مهد کودک‌ها نیز دوره‌ای با عنوان «نیک» را برگزار کرده‌ایم؛ و برای کسبه بازار دوره «منهاج» برگزار شده تا با احکام تجارت و مسائل مرتبط برگزار شوند. هم‌چنین در سال گذاشته در طی تفاهم نامه‌ای، به دانشجو معلم‌های دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های مرتبط با نماز را ارائه دادیم؛ و برای مربیان نهضت سواد آموزی نیز دوره آموزشی برگزار نمودیم تا در فعالیت‌ خود، هنرجویان را مسائل نماز آشنا نمایند.

دریس با اشاره به تأثیر حضور مدیران ارشد سازمان ها در صفوف نماز جماعت اداره‌ها، اظهار کرد: گزارش‌هایی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی مبنی بر عدم شرکت مدیران ارشد در نماز جماعت به ستاد اقامه نماز رسید که برای حل این مشکل دوره معرفتی «مکنت» را برای مدیران ارشد برگزار کردیم، چراکه یکی از عوامل رونق نماز در سازمان ها، حضور مدیران در نماز جماعت است.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور در ادامه گفت: در حوزه چاپ و نشر، تاکنون 250 اثر نمازی در انتشارات نماز به چاپ رسیده که امسال 20 عنوان کتاب نمازی چاپ شده است و بعضی از این کتاب ها به چاپ پنجم نیز رسیده‌اند.

وی گفت: ستاد اقامه نماز 300 مبلغ دینی دارد که در سال‌ها سفر تبلیغی می‌روند و افراد  جامعه را با مسائل و اهمیت نماز آشنا می‌کنند، و در آموزشهایی مرتبط که برای سازمان‌ها و اقشار مختلف برگزار می‌گردد نیز، از این مبلغان استفاده بهره برده می‌شود.

مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز، در خصوص اهمیت فعالیت در فضای مجازی افزود: فضای مجازی یکی از مسائلی است که ستاد اقامه نماز تمرکز زیادی بر روی آن نموده و در همین راستا، شعار اجلاس سراسری نماز سال 96 نیز «نماز و فضای مجازی» نام گرفت، تا از این فضای پراهمیت غفلت نشود.

دریس، اقدامات ستاد اقامه نماز در حوزه فضای مجازی را اینگونه شرح داد: یکی از اقداماتی که برای نماز در فضای مجازی انجام شده، ساخت اپلیکیشن‌های نمازی است. اپلیکیشن نمازگرام شبکه‌ای عکس محور است که برای کاربران امکان اشتراک تصاویر نمازی را فراهم نموده است و مسابقات نمازی در این اپلیکیشن برگزار شده است.

مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز، افزود: اپلیکیشنی نیز برای اشتراک ویدئو ایجاد شده و اپلیکیشنی برای پوشش رسانه‌ای برنامه‌های نمازی با عنوان نماز نیوز ایجاد شده که اخبار و رویدادهای نمازی در آن بارگذاری می‌گردد. در فضای مجازی ربات‌هایی نیز ایجاد نموده ایم که جامع ترین ربات نمازی کشور با 2000 مطلب نمازی در اختیار مخاطبان قرار دارد؛ این بوت با هدف توسعه ، ترویج ، تبلیغ و تعمیق معارف نورانی نماز راه اندازی شده است، که فایل‌های صوتی نمازی، تفسیر آیات نمازی، ایده و تجربیات نمازی، داستانک‌های نمازی، طرح های آموزشی و فرهنگی برخی از امکاناتی است که این ربات در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، در ادامه گفت: با توجه به اینکه در زمینه تولید فایل‌های صوتی نمازی خلأ داشتیم، ماه گذشته رادیو اینترنتی نماز راه اندازی شد که هفته ای 17 دقیقه برنامه ضبط و منتشر می‌شود.

وی افزود: با همکاری و کمک خیرین مسجد ساز، بیش از 131 باب مسجد ساخته و مرمت شده است که اولویت ما ساخت مساجد کوچک و مقاوم در مناطق محروم کشور است. برای سال آینده برنامه ریزی هایی صورت گرفته که به زودی در جلسه ای مصوب خواهد شد. سال 97 برنامه های آموزشی افزایش پیدا خواهد کرد.

دریس در خصوص برنامه‌های سال آینده این ستاد، بیان کرد: رویکرد ستاد اقامه نماز در بحث فضای مجازی، توجه به نسل جوان است و سعی خواهد شد که برای سال 97 برنامه‌هایی مختص این قشر اجرا شود.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور در پایان گفت: معاونت ارزیابی و نظارت، یکی از قسمت‌های ستاد اقامه نماز است که بر وضعیت نماز در دستگاه های دولتی نظارت می‌کند و دستگاه های برتر را در اجلاس سراسری نماز مورد تشویق قرار می‌دهیم و به دستگاه های دولتی که در زمینه نماز کوتاهی کرده‌اند اخطارهای لازم داده شده.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار