برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم زمستانی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پایان هفته‌ای پر خاطره در بوستان جوانمردان

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، بوستان شفق است که در سال 1342 با مساحت  16840 مترمربع در شهر تهران احداث شده است.

این بوستان در حال حاضر به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه 5  منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده است و به لحاظ زیبایی، بوستانی بسیار زیبا و دیدنی است.

پایان هفته‌ای پر خاطره در بوستان جوانمردان

پوشش گیاهی بوستان شفق

پوشش گیاهی بوستان شفق شامل درختانی چون چنار، نارون، کاج، اقاقیا، بیدمجنون، افرا، به ژاپنی، یاس زرد و درخت زیتون است که در نقاط مختلف این بوستان کاشته شده است.

نوع طراحی بوستان شفق، طراحی آزاد با نظم طبیعی است و استفاده از خطوط غیر منظم و ارگانیک از جمله مواردی است که در طراحی بخش‌های مختلف این بوستان مورد استفاده قرار گرفته و با الهام از پارک‌های فرانسوی ساخته شده است.

معماری بوستان شفق ترکیبی از معماری بوستان‌های ایتالیایی و باغ‌های ایرانی بوده و شباهت زیادی به دژ دارد و ترکیب آن بسیار زیبا و دیدنی است.

پایان هفته‌ای پر خاطره در بوستان جوانمردان

امکانات رفاهی بوستان شفق

در توضیح امکانات رفاهی بوستان شفق می‌توان از وجود امکاناتی چون نمازخانه، کتابخانه، آمفی تئاتر، بوفه، سفره خانه سنتی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تندیس انسان، فرهنگسرای دانشجو( شفق)، کلینیک گل و گیاه و سرویس بهداشتی نام برد.

جالب است بدانید فرهنگسرای دانشجو که در بوستان شفق واقع شده است، با مساحتی بیش از 900 مترمربع، یکی از بزرگترین فرهنگسراهای تهران است و دارای بخش‌های مختلفی از جمله بخش آموزشی، تئاتر، نگارخانه، کانون دانشجویی، خانه المپیاد(کانون علمی) و کانون‌های نجوم، ادبی و ریاضی است. این بوستان در دوم بهمن ماه سال  ۱۳۸۲ به عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

پایان هفته‌ای پر خاطره در بوستان جوانمردان

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رفتن به بوستان شفق

بوستان شفق در تهران در خیابان جمال‌الدین اسدآبادی، کوچه شهید قنبری واقع شده است و از یک طرف به خیابان مستوفی و از طرف دیگر به خیابان سید جمال الدین اسدآبادی متصل می‌شود. بوستان شفق در خیابان 21 واقع شده است و با استفاده از اتوبوس‌های تندرو در مسیر راه‌آهن-تجریش می‌توانید خود را به این بوستان برسانید.

در صورت استفاده از اتوبوس‌های فوق باید در ایستگاه شهید بهشتی از اتوبوس پیاده شوید و با طی کردن مسیر کوتاهی به بوستان شفق وارد شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار