اتحادیه اروپا از دولت اسلواکی خواست در مورد روزنامه نگاری که به تازگی در این کشور به قتل رسیده است، سریعا تحقیق کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا از دولت اسلواکی خواست در مورد روزنامه نگاری که به تازگی در این کشور به قتل رسیده است، سریعا تحقیق کند.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه خواستار آن شد تا دولت ضمن همکاری با نهاد اروپایی مبارزه با تقلب، سریعا تحقیق در مورد قتل «یان کوزیاک»، خبرنگار 27 ساله ای که برای پایگاه خبری «آکتوالیتی»، متعلق به یک ناشر سوییسی-آلمانی کار می کرد راآغاز کند.

بر اساس این گزارش، جولیان کینگ، کمیسر امنیت اتحادیه اروپا در برابر نمایندگان پارلمان اروپا گفت: «اولویت تمام اعضای پارلمان اروپا این است که تحقیقی مستقل و جدی در این مورد صورت بگیرد و عاملان این اقدام آن محاکمه شوند».

کوزیاک، که در مورد فساد در سطوح بالای جامعه اسلواکی تحقیق می کرد، ماه فوریه به همراه همسرش با شلیک گلوله کشته شد. پس از آن که یوروپل - پلیس اتحادیه اروپا - تیمی از متخصصان جنایی خود را به اسلواکی اعزام کرد، هیئتی از نمایندگان پارلمان اروپا نیز به این کشور سفر کردند.کوزیاک در آخرین تحقیق خود، که ناتمام ماند به رابطه موجود میان مافیای ایتالیا و برخی سیاستمداران اسلواکی پرداخت.

انتهای پیام/

قتل یک خبرنگار در اسلواکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار