۵۸ هزار و ۳۴۸ تن کپور ماهیان در مراکزآبزی پروری مازندران امسال تولید شد.

حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مازندران به دلیل شرایط خاص اقلیمی، نیروی کارآمد و متخصص و آبزی پروران باتجربه و ماهر یکی از مناطق مستعد پرورش انواع ماهیان گرم آبی بوده و جایگاه ویژه‌ ای در آبزی پروری کشور دارد.

وی افزود: تولید کپور ماهیان پرورشی درمازندران در یک دهه گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است به نحوی که میزان تولید انواع کپور ماهیان از ۲۲ هزار و ۲۲۴  تن در سال ۱۳۸۷ به رقم  ۵۸ هزار و ۳۴۸ تن در سال ۱۳۹۶ رسیده است.

رستمی با بیان اینکه مازندران از چند سال اخیر تاکنون رتبه نخست تولید ماهی کپور در کشور را دارد، گفت: منابع تولید کپور ماهیان پرورشی در مازندران شامل آببندان‌ها، مزارع پرورش ماهیان گرم آبی، پرورش ماهیان گرم آبی درپشت سد‌های خاکی و پرورش متراکم کپور معمولی است.

وی افزود: بیشترین میزان تولید کپورماهیان در ۵۶۹ قطعه آببندان به میزان ۴۰۳۲۸ تن صورت گرفت که این نشان دهنده اهمیت ونقش اقتصادی مهم آببندان‌ ها علاوه بر تاثیرات زیست محیطی در استان است.

مدیرکل شیلات مازندران برنامه ریزی و هماهنگی به منظور بازسازی و مرمت آببندان‌های  بازسازی نشده استان با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت، استفاده از تکنولو‍ژی‌ های نوین آبزی پروری در مراکز گرم آبی، تولید محصولات رقابتی و باکیفیت و صادرات محور وتوجه ویژه به بازار و فروش محصولات تولیدی با محوریت صادرات  به خارج از استان و همچنین به سایر کشور‌ها را از عوامل موثردر توسعه پایدار پرورش کپورماهیان اعلام کرد.

رستمی گفت: درحال حاضر در ۳ هزار و ۱۸ مرکز آبزی پروری ۴ هزار نفر آبزی پرور مشغول فعالیت هستند که گردش ریالی تولیدات آبزیان در این بخش امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ م

افزایش تولید ماهی کپور در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار