سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: این استان فعال ترین استان کشور در تولید قطعه سازی خودرو است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان در دیدار با سفیر اسلوونی افزود: بعد از تهران بزرگترین واحد تولید خودرو کشور در مشهد قرار دارد که قطعات خودروهایی از قبیل پژو و سوزوکی را تولید می کند.

وی افزود: با وجود پالایشگاه خانگیران در خراسان رضوی در حوزه پتروشیمی و پالایش فرآورده های نفتی نیز امکان همکاری با سرمایه گذاران اسلوونی وجود دارد.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی وجود 44 ماده معدنی، انرژی های خورشیدی و بادی، کارخانه های داروسازی، تجهیزات پزشکی، فولاد، انتقال آب و تصفیه فاضلاب را از جمله بخش هایی برشمرد که زمینه همکاری مشترک با اسلوونی در آن ها وجود دارد.

رسولیان گفت: حوزه گردشگری هم از دیگر بخش هایی است که با توجه به جمعیت 6 و نیم میلیون نفری خراسان رضوی و ورود سالانه 30 میلیون گردشگر و زائر به مشهد فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

وی گفت: عزم جدی برای حمایت از سرمایه ‌گذاران در مشهد و خراسان رضوی وجود دارد و امسال 580 میلیون دلار سرمایه ‌گذاری خارجی در بخش های مختلف این استان جذب شده و پروژه های آماده ای نیز برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.

کریستینا رادی سفیر اسلوونی نیز در این دیدار از سرمایه گذاری در طرح های خراسان رضوی استقبال کرد و گفت: اسلوونی تمایل دارد در زمینه تجهیزات پزشکی، داروسازی، کشاورزی، انتقال آب، تصفیه فاضلاب و قطعات خودرو از ظرفیتهای خراسان رضوی استفاده کند.

وی افزود: 36 قطعه خودرو مرسدس بنز آلمان در اسلوونی تولید می شود لذا زمینه همکاری در زمینه ساخت قطعات خودرو با خراسان رضوی وجود دارد.

رادی گفت: ایران را محدود به تهران نمی دانیم و از ظرفیت های دیگر استان های این کشور و به خصوص خراسان رضوی هم آگاه هستیم و معتقدیم موقعیت های بسیار در این استان برای همکاری با شرکت های مختلف اسلوونی وجود دارد که به دقت آنها را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های مشترک نیز می تواند زمینه آشنایی شرکت های بخش خصوصی کشور اسلوونی با استان خراسان رضوی را فراهم کند.

انتهای پیام// م.م

دیدار سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی با سفیر اسلوونی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار