نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، از امدادگران حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در این استان تشکر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، از امدادگران حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در این استان قدردانی کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
محضر نورانی و عظیم الشأن مرجع عالیقدر و قائد حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای دامت برکاته
سلامٌ علیکم
این روز‌ها در استان چهارمحال و بختیاری شاهد حادثه ناگوار سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در قله هلن شهرستان کیار بودیم، ضمن ابراز تأسف از وقوع حوادثی این‌چنین، آنچه بسیار بسیار مهم است و متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، فرهنگ انسانی ایمانی ایرانیان و استان اخلاق‌محور چهارمحال و بختیاری است. فرهنگی که انسان‌های نوع دوست را وا می‌دارد تا فارغ از هر گونه نگاه ملّی و قومی و مذهبی، کمر به خدمت بسته و هر فریاد امداد طلب را پاسخگو بوده و خود را با انواع چالش‌ها و سختی‌ها مواجه کند و فریادرس هم‌نوع باشد.
مردان غیرتمند محلّی در این حادثه همین که مشاهده کردند بالای قله بسیار مرتفع و سخت‌گذر، واقعه‌ای روی داده و نیاز به کمک دارند خود را شبانه و با حدّاقل امکانات به کوه زده و این مسیر پر خطر و صعب‌العبور را طی نموده و در اوّلین ساعات حادثه به محل می‌رسند و ضمن خاموش نمودن آتش، از بسیاری ضایعات جلوگیری می‌نمایند و مانع سوختن کامل اجساد در آتش می‌شوند و بعد از آن با فاصله کوتاهی نیرو‌های بسیجی، امدادی و انتظامی استان خود را به محل حادثه رسانده و انجام وظیفه می‌نمایند و ظرف کمتر از ۱۵ ساعت، همه کار‌های لازم انجام شده و کار خاتمه می‌یابد. کاری که ترک‌ها و امدادگران بین المللی آماده شده بودند تا کمک رسان باشند، بدون کمک آن‌ها و حتی بدون کمک توانمندان کشور و فقط با کمک درون استانی، آن هم استانی کوچک از کشور قهرمان ایران به صورت تحسین برانگیز عملیاتی شد و خاتمه کار اعلام گردید.
اینجانب به عنوان خادمی کوچک در این استان دلاورخیز، به مردان و زنان این چنین بر خود می‌بالم و از این مردان غیور و تلاشگر در منطقه عمیقاً تشکر می‌کنم و به همه نیرو‌های امدادی و انتظامی و بسیجی خدا قوت می‌گویم و از رسانه‌ها می‌خواهم که این ارزش‌های والای ایرانی مسلمان را به رخ جهانیان بکشند، جهانی که بسیاری از سردمداران آن در توحّش و در قتل و غارت و خون‌ریزی از همنوعان خود بر یکدیگر سبقت می‌گیرند و مست قدرت و زر و زیور خود هستند، باید بفهمند که انقلاب اسلامی ایران پرورش دهنده انسان‌های والا و قهرمانان برجسته در ارزش‌های انسانی است. در پرتوی انقلاب اسلامی و تعالیم ناب اسلام است که نوع‌دوستی فارغ از هر گونه ملیت و نژاد و فارغ از هر گونه رنگ و مذهب برجسته شده و پاسخگویی به ندای مظلومان و ستم دیدگان و گرفتاران را وظیفه دینی و اخلاقی دانسته و عدم پاسخ را خروج از اسلام می‌شمارد.
جای تأسف است که فضا‌های مجازی و رسانه‌های ما این ارزش‌ها را برجسته نمی‌کنند و از کنار قهرمانی‌های راستین همچون فداکاران دورک اناری شهرستان کیار عبور می‌کنند و آن را به عنوان دست‎آورد عظیم اسلام عزیز و انقلاب اسلامی طرح نمی‌کنند.
عزت و عظمت انقلاب اسلامی و اعتلای کلمة الله و سربلندی ایران و ایرانی و بالندگی پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را در پرتوی رهنمود‌های سراسر حکمت حضرتعالی، از خدای متعال مسألت دارم. ظِلّکم مستدام»

گفتنی است: یک فروند هواپیمای شخصی از نوع جت بمباردیه، متعلق به کشور ترکیه با ۱۱ سرنشین عصر یکشنبه گذشته ۲۰ اسفند ۹۶ در مسیر پرواز شارجه به استانبول و در برگشت از یک سفر تفریحی، حین عبور از آسمان ایران و به دلایل نامعلوم، در ارتفاعات دورک اناری شهرستان کیار در منطقه هلن استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرد که همه سرنشینان آن جان باختند.

انتهای پیام/ز

قدردانی از امدادرسانی در حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای

برچسب ها: سقوط هواپیما ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار