پیشکسوت تیم استقلال گفت: تیم‌های استقلال و پرسپولیس از شانس بالایی برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برخوردار هستند.

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دیدار تیم های استقلال و العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:  با توجه به استقبال پرشور هواداران استقلال کیفیت فنی خوبی که این تیم در بازی های قبلی ارائه داده بود انتظار داشتیم آبی‌پوشان بتوانند ۳ امتیاز این بازی را از آن خود کنند اما متاسفانه اینگونه نشد.

 وی ادامه داد: مصدومیت وریا غفوری و مامه تیام و همچنین خستگی ناشی از انجام بازی های متوالی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا دست وینفرد شفر بسته شود و استقلال به نتیجه تساوی مقابل العین رضایت دهد.

پیشکسوت تیم استقلال افزود: البته استقلال با وجود این تساوی هنوز هم شرایط خوبی دارد و از شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم تقویت تیم استقلال در صورت صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال باید حتما در اولین فرصت تقویت شود، بازی با العین نشان داد تنها با یک بازیکن مثل تیام نمی توان به جنگ ستاره های پرشمار تیم های آسیایی رفت.

همدانی در مورد احتمال تمدید قرارداد وینفرد شفر با استقلال عنوان کرد: مسئولان باشگاه استقلال حتما باید قرارداد شفر را تمدید کنند زیرا وجود یک مربی خوب و حرفه ای باعث می شود تا بازیکنان با انگیزه بیشتری در زمین مسابقه ظاهر شوند.

وی همچنین درباره دیدار تیم های پرسپولیس و الوصل امارات گفت: پرسپولیس توانست برابر تیم نه چندان قدرتمند الوصل برد خارج از خانه دلچسبی به دست آورد. در مجموع در بین تیم های ایرانی استقلال و پرسپولیس برای صعود به مرحله بعد شانس زیادی دارند، البته ذوب آهن و تراکتورسازی نیز می توانند در صورت کسب امتیازات لازم از گروهشان صعود کنند.

همدانی با اشاره به دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با تیم ملی سیرالئون تصریح کرد: طبیعی است که تیم ملی برای آمادگی جهت حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه به برگزاری بازی های دوستانه نیازمند است. درست است که تیم ملی برای شبیه سازی بازی هایش در جام جهانی باید با حریفان قدرتمند بازی کند اما در شرایط فعلی همین دیدار دوستانه با سیرالئون هم خوب است.

مربی اسبق تیم استقلال در مورد احتمال انتخاب زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربی تیم ملی امید گفت: کرانچار مربی توانمندی است و در طول دوران مربیگری اش نشان داده می تواند با تیم های مختلف نتایج نسبتا خوبی کسب کند اما مسئولان فدراسیون فوتبال باید برای آینده تیم ملی امید برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشند و از اتخاذ تصمیمات مقطعی و کوتاه پرهیز کنند.

قرارداد کی روش باید تمدید شود

وی همچنین در خصوص تمدید قرارداد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی اظهار داشت: ما باید در قضیه تمدید قرارداد کی روش عملکرد او را در نظر بگیریم و سپس تصمیم گیری کنیم. باید ببینیم آیا او توانسته است تیم ملی ما را از نظر فنی به سمت پیشرفت رهنمون کند یا خیر. من فکر می کنم ما باید با کی روش بر سر مسائلی مثل مبلغ قرارداد و پاداش و... کنار بیاییم زیرا او توانسته با عملکرد خوب خود تیم ملی ما را 2 دوره پیاپی به جام جهانی ببرد و این موفقیت کمی نیست.

همدانی افزود: در صورت تمدید قرارداد کارلوس کی روش به احتمال زیاد تیم ملی ایران در جام ملت های 2019 حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت و من امیدوارم ما بتوانیم پس از سال ها عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کنیم.

پیشکسوت تیم استقلال ادامه داد: در فوتبال ایران مشکلات زیادی وجود دارد و همین موضوع باعث تردید کی روش در تمدید قراردادش با فدراسیون شده است. مدیران فدراسیون فوتبال باید با درایت مشکلات موجود را حل کنند تا کی روش به ماندن راغب شود. اگر کی روش از ایران برود مربی بعدی نمی تواند در مدت کوتاه برای تیم ملی کاری انجام دهد.

وی با اشاره به وضعیت فوتبال ایران در سال 96 عنوان کرد: سال 96 برای فوتبال ایران هم خوب بود هم بد. موفقیت تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا، صعود تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی و راهیابی تیم ملی نوجوانان به جمع 8 تیم برتر جهان از جمله اتفاقات مثبت  سال گذشته بود که باعث شادمانی مردم ایران شد.

همدانی ادامه داد: البته مشکلاتی نیز وجود داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به مدیریت ناصحیح افرادی که در راس فدراسیون و برخی باشگاه ها حضور دارند اشاره کرد. مدیران فوتبال ما اکثرا مدیر هزینه هستند و طرح و برنامه ای برای درآمدزایی ندارند، همین موضوع باعث شده که چند باشگاه با مشکلات مالی مواجه شوند و در آستانه فروپاشی قرار بگیرند.

تیام بازیکن خلاق و توانمندی است که خیلی زود در استقلال جا افتاد و اگر مصدومیتش ادامه یابد و به بازی برابر الریان قطر نرسد ممکن است کار برای شفر و تیمش سخت شود.

وی در مورد احتمال قهرمانی تیم های پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر و جام حذفی گفت: واقعیت این است که پرسپولیس اختلاف امتیاز زیادی نسبت به سایر تیم ها دارد و این تیم را باید قهرمان لیگ هفدهم بدانیم. به احتمال زیاد در نخستین بازی پرسپولیس در سال 97 شاگردان برانکو برای دومین بار پیاپی قهرمانی شان را قطعی می کنند.

پیشکسوت استقلال افزود: تیم استقلال هم با وجود انگیزه فراوان تیم دسته اولی خونه به خونه بابل به احتمال بسیار زیاد عنوان قهرمانی را از آن خود می کند. دیدار فینال جام حذفی بین استقلال و خونه به خونه به طور حتم یکی از جذاب ترین بازی های فوتبال ایران خواهد بود.

همدانی در پایان گفت: جا دارد پیشاپیش آغاز سال نو را خدمت همه هموطنان عزیز تبریک بگویم، سالی که گذشت برای مردم کشورمان سال سختی بود و تعدادی از هموطنان در حوادثی مثل زلزله، سقوط هواپیما ،غرق شدن کشتی سانچی و... نزدیکان خود را از دست دادند و داغدار شدند، امیدوارم در سال 97 شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم و همگی سالی پر خیر و برکت را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

اظهارات همدانی در مورد عملکرد تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار