کاخ کرملین اتهاماتی که انگلیس در خصوص قضیه مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس در این کشور علیه مسکو مطرح کرده است را رد کرد.

کرملین اتهامات انگلیس علیه روسیه را بی‌اساس خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، کاخ کرملین اتهاماتی که انگلیس در خصوص قضیه مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس در این کشور علیه مسکو مطرح کرده است، رد کرد و آنها را بی‌اساس خواند.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه اعلام کرده بود که به احتمال زیاد روسیه مسئول مسمومیت مشکوک «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس در انگلیس است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به سخنان نخست‌وزیر انگلیس اظهارات او را به یک نمایش سیرک تشبیه کرد.

سرگئی اسکریپال و یولیا، دخترش در حالی که بیهوش بودند بر روی نیمکتی در یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. گفته می‌شود این جاسوس روس و دخترش با گاز اعصاب مسموم شده‌اند و وضعیت جسمانی آنها وخیم اعلام شده است.

اسکریپال در سال 2006 به جرم همکاری با ام آی سیکس، سرویس اطلاعات مخفی انگلیس و در اختیار گذاشتن اسامی نهادهای اطلاعاتی روسیه که در اروپا فعالیت پنهانی دارند، به 13 سال زندان محکوم شد. در سال 2010 دیمیتری مدوودف، رئیس جمهور وقت روسیه دستور عفو اسکریپال را امضاء کرد و پس از آن این جاسوس روس به انگلیس رفت.

اسکریپال زمانی که به عنوان وابسته نظامی روسیه در اسپانیا حضور داشت از سوی ام آی سیکس شناسایی شد و بعد‌ها در سال ۱۹۹۵ به استخدام نهاد‌های اطلاعاتی انگلیس درآمد و اطلاعات بسیار ارزشمند و مهمی در مورد سرویس اطلاعات روسیه و طرح‌های نظامی آن در اختیار انگلیس قرار داد.

بنابر اعلام روزنامه تایمز انگلیس پس از خروج اسکریپال از واحد اطلاعات نظامی ارتش روسیه در سال ۲۰۰۰، وی به همکاری با ام آی سیکس پرداخت و به ازای هر جلسه ملاقات با افسران اطلاعاتی انگلیس مبلغ پنج هزار دلار دریافت می‌کرد.

انتهای پیام/

واکنش کرملین به اتهام‌زنی انگلیس درخصوص مرگ سرگئی اسکریپال

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار