معاون عمرانی وزیر کشور گفت: شبکه‌های حمل و نقل زائران اربعین سال آینده به اتمام می‌رسد.

بررسی نقاط ضعف اربعین سال گذشته/ شبکه‌های حمل و نقل زائران در سال آینده به اتمام می‌رسدبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر کشور در حاشیه جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه کمیته زیرساخت اربعین سال 97 امروز برگزار شد و قصد داریم از اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اربعین سال آینده پیش‌بینی کنیم.

وی افزود: با برنامه ‌ریزی‌هایی که در چنین جلساتی انجام می‌شود مشکلات و کمبودهایی که در سال گذشته در ایام اربعین وجود داشت رفع می‌شود و زائران با مطلوبیت بیشتری می‌توانند در سال آینده به زیارت نائل شوند.

وی با اشاره به مهمترین محورهای جلسه کمیته اربعین ادامه داد: مهمترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم بحث مربوط به مسائل مناطق مرزی چهارگانه شملچه، چذابه، مهران و خسروی است.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: همچنین شبکه حمل و نقل جاده‌ای مهمترین شبکه برای نقل و انتقال زائران است که این محورها تا پایان امسال چهارخطه شده و قرار است مابقی این شبکه‌ها با تلاش وزارت راه و شهرسازی و استانداری‌های ایلام و خوزستان در سال 97 به پایان برسد.

وی افزود: کمتر از 40 کیلومتر از محورهای حمل و نقل جاده‌ای در استان ایلام و حدود 20 کیلومتر هم در سوسنگرد خوزستان باید 4 بانده شود لذا با تصمیمات اتخاذ شده امیدواریم تا هفته دولت یا قبل از شروع مراسم اربعین سال آینده بخش اعظم این محورها به پایان یا به پیشرفت قابل توجهی برسد.

افشانی گفت: در محور ایلام به مهران حدود 700 متر تونل وجود دارد که عملیات آن هنوز آغاز نشده و باید برای 4 بانده شدن اقدامات لازم را فراهم کنیم همچنین در محور سوسنگرد به چذابه هم باید چندین پل عظیم احداث شود.

معاون عمرانی وزیر کشور اظهار کرد: قبل از آغاز اربعین سال آینده باید در حوزه سایر زیر ساخت‌ها و رفع مشکلات پارکینگ‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد از این رو قصد داریم تمام نواقص پارکینگ‌های مرزی را رفع و آنها را به صورت شطرنجی آسفالت کنیم تا مشکلی برای زائران پیش نیاید.

وی اضافه کرد: موضوع روشنایی، آب، برق و فاضلاب پارکینگ‌ها با جدیت دنبال می‌شود تا نواقص موجود در این زمینه هم برطرف شود.

افشانی اظهار کرد: در حوزه ارتباطات در سال گذشته کشور عراق مشکلات زیادی داشت لذا مقرر شد وزارت ارتباطات با همکاری وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم را برای رفع اشکالات این حوزه انجام دهد.

معاون عمرانی وزیر کشور درباره تأمین زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی و هوایی برای انتقال زائران از طریق قطار و هواپیما به کربلا در ایام اربعین افزود: یکی از مهمترین محورهای حمل و نقل ایمن راه آهن است اما باید شبکه‌های این مسیر احداث شود.

وی ادامه داد: بررسی‌ انتقال زائران از طریق راه آهن سال‌هاست پیگیری می‌شود و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده به زودی شلمچه به بصره متصل شود زیرا مابقی خطوط راه آهن در ایران و عراق وجود دارد.

افشانی تصریح کرد: ایجاد خطوط ریلی برای سایر محورها زمان بر است و هزینه زیادی هم به دنبال دارد همچنین کشور عراق باید در خاکش اقدامات لازم را برای ایجاد این زیرساخت‌ها تهیه کند لذا این موارد از جمله برنامه‌هایی است که در دراز مدت به آن توجه داریم.

معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص تهیه زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی برای انتقال زائران به کربلا بیان کرد: هواپیما و فرودگاه‌ها برای استفاده زائران در ایام اربعین وجود دارد اما ترانزیت زائر از طریق مسیر هوایی حداکثر 5 تا 10 درصد است به همین دلیل قصد داریم با برنامه ریزی‌های انجام شده تردد زائران از این مسیر کما فی‌السابق ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار