رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از فعالیت ۷۷ اتحادیه صنفی در تبریزخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجاتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون نظارت شهرستان تبریز گفت: به پیشنهاد اتاق اصناف و تصویب کمیسیون نظارت شهرستان تبریز، و با توجه به فعالیت ۷۷ اتحادیه صنفی، فعالان ۱۲ اتحادیه صنفی خدمات رسان می‌توانند به صورت شبانه روزی به شرط داشتن پروانه کسب و دوربین مداربسته، خدمات ارائه کنند.

وی اعلام کرد: در آستانه سال ۹۷ و همچنین رویداد تبریز ۲۰۱۸ اصناف خدمات رسان نظیر تعویض روغن و پنچرگیری، خشکشویان و لباس شویان، قنادان، نانوایان، آجیل و خشکبار، اغذیه فروشان، چلوکبابی‌ها و غذاخوری‌های تحت پوشش اتحادیه قهوه خانه داران، خوار و بار و لبنیات، میوه و سبزی، حمل و نقل بار و آژانس تاکسی تلفنی، عرضه کننده‌های سوخت و تابلو فرش سردرود می‌توانند ۲۴ ساعته به فعالیت صنفی خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا جهت خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی مقرر شد هیئت مدیره ۶ اتحادیه صنفی باطری سازان، صافکاران، مکانیک، ابزار فروشان اتومبیل، لاستیک فروشان و عینک فروشان نیز از میان اعضای خود واحد‌هایی را به عنوان کشیک شب در نقاط مختلف شهر انتخاب و به اتاق اصناف و پلیس اماکن معرفی کنند.

نجاتی اظهار کرد: طبق بند ۶ دستور کار نحوه تنظیم ساعات کار و ایام تعطیل واحد‌های صنفی (موضوع تبصره بند م. ماده ۳۷ قانون نظام صنفی)، واحد‌های صنفی می‌بایست اطلاعیه ساعت کار خود را در تابلو مخصوص در محل کسب به نحوی که در معرض دید همگان باشد نصب نمایند.

وی همچنین گفت: طبق بند ۷ دستور العمل یادشده اتحادیه‌های صنفی موظفند در مهلت سه ماه از تاریخ تصویب ساعات کار و ایام تعطیل، نحوه اجرا و بازخورد آن را جهت انجام اصلاحات احتمالی از طریق اتاق اصناف به کمیسیون نظارت گزارش کنند.

وی تاکیدکرد: مسئولیت نظارت بر حسن اجرای ساعات کار و ایام تعطیل واحد‌های صنفی به ترتیب بر عهده اتحادیه و اتاق اصناف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تقدیر از تلاش‌های پلیس در جهت تامین امنیت بازار و فضای کسب و کار ابراز امیدواری کرد در فعالیت شبانه واحد‌های صنفی نیز خللی وارد نشود.

 

انتهای پیام/ش

امکان فعالیت شبانه روزی 12 صنف خدماتی در تبریز

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.