معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی از احیا و بازسازی ۴۶ رشته قنات درشهرستان طبس خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ بخشایی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: درسال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب حوزه قنات‌ها شهرستان از منابع استانی و ملی دو میلیون ۵۴۰ هزار ریال به این شهرستان تخصیص داده شد که طی آن تعداد ۱۱ رشته قنات در بخش‌های مرکزی، دستگردان و دیهوک بازسازی و مرمت شد.

وی افزود: در سال جاری از مجموع ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب قنوات شهرستان، مبلغ ۱۴ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال از محل منابع اعتباری تملک دارائی‌های استانی، کمک‌های فنی اعتباری ملی قنوات و ماده ۱۲ مدیریت بحران تخصیص داده شده و عملیات اجرایی مرمت و بازسازی ۴۶ رشته قنات در سه بخش این شهرستان در دست اقدام است.

بخشایی با بیان اینکه قنواتی که در سال جاری بیش از یک چهارم از مجموع ۱۹۱ رشته قنوات شهرستان از اعتبارات دولتی بهره‌مند شده اند، گفت: باتوجه به خشکسالی‌های ۱۸ ساله و کاهش شدید آب دهی منابع آبی شهرستان، تعداد قنوات تامین اعتبار شده جهت مرمت و بازسازی نسبت به سال گذشته ۶ برابر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس اظهار کرد: عملیات اساسی قنوات شامل کول گذاری، طوقه چینی و بغل بری بوده تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/ ط. آ.

پیشرفت ۳۰ درصدی در مرمت قنوات خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار