کارشناس ارشد منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: سالانه با نزدیک شدن بە فصل بهار تا پایان اردیبهشت بازار گیاهان خوراکی به شدت داغ است گیاهانی که منبع غذایی بسیاری از خانواده هاست.

 شریفی  کارشناس ارشد منابع طبیعی استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛  گفت:  از این راه خانواده های زیادی در شهر و روستاها با گشت و گذار در کوه و دشت اقدام به کندن گیاهان خوراکی و عرضه در بازار مصرف شهرها می نمایند، گیاهانی که منبع غذایی بسیاری از خانواده هاست و علاوه بر مصرف خوراکی، خواص دارویی فراوانی دارند

وی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته افراد ناآگاه اقدام به برداشت این گیاهان با ریشه می کند که این کار موجب ازبین رفتن گونه گیاهان خوراکی می شود و ممکن است که  نسل این گیاهان منقرض شود.

وی افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد  در طی چندین سال نسل این گیاهان منقرض شده و مراتع عاری از این گیاهان می شود و این مساله در ساده ترین حالت یک فاجعه است و نتایج مخرب فراوانی را به بار خواهد آورد.

شریفی افزود: افرادی که تمایل به استفاده از این گیاهان برای سبد غذایی خود دارند باید  از جداکردن این گیاهان از ریشه جدا پرهیز کنند و باید از ساقه این گیاهان را جدا کنند تا  هم از خواص بی شمار این گیاهان استفاده کنند و هم نسل گیاهان برای آیندگان نیز باقی بماند.

 

انتهای پیام/ز

گیاهان بهاری را از ریشه جدا نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.