نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در جامعه ضروری دانست.

ضرورت گسترش فرهنگ شهادت برای دفاع از ارزش‌های اسلامیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام و المسلیمن سید محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار پدران شهدا و شورای معاونان بنیاد شهید استان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا گفت: ایثار و شهادت یک فرهنگ است و باید برای پیشبرد اهداف انقلاب و غنای فرهنگ عمومی با پاسداشت آرمان‌های شهدا به وصیت نامه‌های آن‌ها عمل کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه ۲۲ اسفند صرفا بهانه‌ای برای تجدید بیعت با آرمان‌های شهداست گفت:همه روز‌های سال متعلق به شهداست و مسئولان و مردم وظیفه دارند با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نظام اجتماعی را درمسیرانقلاب اسلامی قرار دهند.

امام جمعه تبریز افزود: فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت ناهنجاری‌های مختلفی را در جامعه به دنبال دارد، ولی برگزاری یادواره‌هایی به نام و یاد شهیدان هویت دینی و ملی را استحکام می‌بخشد.

وی بی اعتنائی به فرهنگ ایثار و شهادت را حرکت در مسیر بدخواهان نظام دانست و گفت:: ما در برابر کسانی که تلاش می‌کنند به نحوی آرمان‌های شهدا، زنگار فراموشی بگیرد با اقتدار ایستاده ایم.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: تجلیل از مادران، پدران، و خانواده شهدا تکریم فرهنگ شهادت و دفاع مقدس است و توسعه و گسترش فرهنگ اصیل شهادت در حقیقت تکریم شخص نیست بلکه احترام به فرهنگ شهداست.

امام جمعه تبریز از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست با تشکیل و راه اندازی تیم‌های نظارتی و بازرسی، به خانواده‌های معظم شهدا به صورت مستمر سرکشی کنند.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم افزود:با تشکیل این تیم‌های نظارتی می‌توان به مسایل و مشکلات مختلف خانواده‌های شهدا و ایثارگران در طول روز‌های مختلف سال رسیدگی و آن‌ها را به نحو مقتضی پیگیری کرد.

وی با اشاره به هتک حرمت پرچم کشورمان در سفارت ایران در لندن هم گفت:: دشمن در صدد نفوذ به جبهه‌های اعتقادی مردم ماست و در قالب طرفداران برخی فرقه‌ها در هیات‌های مذهبی نیز رسوخ می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به رویش نسل چهارم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نسل طلائی باید غیرتمند، انقلابی و پرشور تربیت شوند تا دستاورد‌های انقلاب اسلامی حفظ شود.

امام جمعه تبریز حضور جوانان در آئین‌های مختلف مذهبی و ملی همچون اعتکاف، کاروان‌های راهیان نور، مدافعان حرم، دفاع مقدس و نماز‌های جمعه را نمونه‌ای از رویش‌های انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر دانست و تاکید کرد: مسئولان باید مراقب این جوانان باشند چرا که نسل چهارم انقلاب، کشور را با دفاع از ارزش‌های اسلامی آباد خواهند کرد.

 

انتهای پیام/ش

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.