یک مقام مسئول گفت:با وجود سواحل پهناور در شمال و جنوب کشور، اما از این پتانسیل خدادادی برای توسعه پرورش ماهی غافل هستیم.

حدادی/عید// پرورش ماهی در قفس یکی از فرصت ها مغفول در بخشارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر،پرورش و صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرورش ماهی در قفس را یکی از فرصت های مغفول در بخش کشاورزی دانست و گفت: با توجه به وجود 3 هزار و 300 کیلومتر سواحل در شمال و جنوب کشور و بحران منابع آبی در کشور، استفاده از این پتانسیل خدادادی امری ضروری است.

وی افزود: برنامه ریزی برای تولید 200 هزارتن ماهی در قفس تا پایان برنامه ششم توسعه بیانگر کم کاری سازمان شیلات و بی توجهی به این ظرفیت خدادادی است چرا که پتانسیل تولید 2.5 میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد که باادامه روش کنونی به این رقم دست نخواهیم یافت.

قاسمی با اشاره به اینکه به تعداد انگشت های دست قفس داریم،بیان کرد: برای تامین تجهیزات قفس به خارج از کشور وابسته هستیم که درنهایت این وابستگی چنین شرایطی را نیز به وجود آورده است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای تولید 200 هزارتن ماهی در قفس تا پایان برنامه،بازار کافی برای عرضه نداریم که به همین خاطر در صورت تحقق این امر با مشکلات متعددی روبرو خواهیم بود.

به گفته وی شناسایی بازارهای داخلی و خارجی برای تولید 200 هزارتن ماهی یک ضرورت به شمار می رود چرا که بخشی از تولید داخل باید به بازارهای هدف صادر شود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر،پرورش و صادرات آبزیان تصریح کرد: با توجه به آنکه برای بازار های هدف باید استراتژی مشخصی را تعریف کنیم،اما از این موضوع غافل هستیم  درحالیکه  توان و امکانات تولید در داخل وجود دارد.

 وی ایجاد اشتغال پایدار در بخش آبزی پروری را مستلزم فراهم کردن شرایط تولید دانست و افزود: با وجود آنکه سازمان شیلات برنامه عملیاتی در این زمینه ندارد،اما توان و امکانات تولید در داخل وجود دارد.

انتهای پیام/

وابستگی شدید تولیدکنندگان به تامین تجهیزات قفس از خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار