اسپوتنیک در گزارشی به بیان اقدامات وحشیانه تروریست‌ها در غوطه شرقی از زبان شهروندان سوری حاضر در این منطقه پرداخت.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری روسی اسپوتنیک در مطلبی نوشت: دو گروه از شهروندان سوری که مجموعا تعدادشان به 100 نفر می رسد، روز سه شنبه موفق شدند از شهر دوما در غوطه شرقی خارج شوند. این افراد پس از فرار از این منطقه، در مصاحبه ای با اسپوتنیک در خصوص اوضاع زندگی خود در غوطه شرقی سخن گفتند.

در گزارش اسپوتنیک آمده است: در چند هفته اخیر با تداوم درگیری ها میان ارتش سوریه و تروریست ها، اوضاع غوطه شرقی به شدت وخیم گزارش شده است. سازمان ملل در 24 فوریه به منظور تسهیل کمک رسانی به افراد گرفتار در این منطقه، با تصویب قطعنامه ای خواستار آتش بس از سوی تمامی طرف های درگیر در سوریه شد. با این حال، معارضان سوری و تروریست های حاضر در غوطه شرقی مانع از خروج شهروندان گرفتار شده در این منطقه و یا امدادرسانی به آنها می شوند. تروریست ها تمامی راه های ارسال کمک های بشردوستانه به شهروندان تحت محاصره را بسته اند و از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر ارتش سوریه استفاده می کنند.

شهروندان سوری در شهر دوما به طور مکرر از معارضان و تروریست ها می خواستند اجازه دهند از منطقه خارج شوند؛ اما هر بار درخواست آنها رد می شد.

«ناکا» که مادر سه فرزند است، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «ما 20 روز تمام در یک زیرزمین اسیر بودیم و آنها به ما اجازه خروج نمی دادند. حتی پس از زخمی شدن من نیز به ما اجازه خروج ندادند.»

این زن سوری اظهار کرد تمامی شهروندان دوما برای رسیدن ارتش دولت سوریه لحظه شماری می کنند. وی همچنین گفت افرادی که هنوز در شهر مانده اند از او خواستند برایشان دعا کند تا بتوانند از چنگال تروریست ها بگریزند.

«خیزم بکر» 42 ساله نیز که موفق به خروج از منطقه «مسرابا» در غوطه شرقی شده است، گفت: «همه مردم دوست دارند به زندگی معمولی خود قبل از وقوع جنگ برگردند. ما آزاد بودیم و از نظر ما سوریه دوست داشتنی امن ترین کشور جهان بود.»

وی همچنین اظهار کرد تروریست ها به مردم اجازه نمی دادند پیگیر اخبار جنگ و اوضاع خارج از غوطه شرقی باشند. شهروندان از هرگونه پیگیری در این خصوص منع شده بودند. به گفته وی، مردم غوطه شرقی با یک ترس مداوم زندگی می کنند.

«خلیل محمد شینوانی» 74 ساله نیز اظهار کرد زمانی که خودروی صلیب سرخ به منطقه آمد، بسیاری از شهروندان قصد فرار داشتند و می خواستند با آنها بروند؛ اما تروریست ها آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و مانع از خروج آنها شدند. وی افزود: «کمک های بشردوستانه به شهر وارد شد؛ اما هیچ یک از آنها به مردم نرسید. تروریست ها تمام این کمک ها را دزدیدند و سپس به بهایی بسیار گزاف به مردم فروختند.» وی همچنین اظهار کرد شهروندان بی گناه سوری در طول دو شبانه روز تنها یک تکه نان دریافت کردند.

انتهای پیام/

گزارش اسپوتنیک از اقدامات وحشیانه تروریست‌ها در غوطه شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار