مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به آمار وارقام وبررسی های هواشناسی نسبت به 50 سال اخیر امسال کمترین بارش را در سطح استان داشتیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛شکوهی پور مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آمار و ارقام و بررسی های هواشناسی نسبت به 50 سال اخیر امسال کمترین بارش را در سطح استان داشتیم.البته پیش از این نیزکارشناسان هواشناسی استان نسبت به تداوم وضعیت خشکسالی تا 27 سال آینده هشدار داده بودند.

مصرف بی رویه آب درسطح استان، وجود انشعاب های غیرمجاز، برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی، مصرف غیرقانونی آب دربخش کشاورزی، کاهش حجم آب سدها دراستان و..از جمله مسائلی است که بحران کم آبی را در کهگیلویه و بویراحمد تشدید کرده است.در شرایط فعلی و با وجود تداوم خشکسالی در استان وچالش های ایجاد شده ، مسئولان اقدام به ارائه راهکارهایی را برای مدیریت منابع آبی کرده اند.

عبدالعلی بهاءالدینی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دراین باره گفت: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار دربخش کشاورزی بهترین راهکار برای مدیریت مصرف آب دراین حوزه است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان آمادگی 85 درصدی دارد،افزود:میزان پرداختی تسهیلات در سیستم آبیاری قطره ای 10 میلیون تومان و در سیستم آبیاری بارانی6/5 میلیون تومان است.

سید یعقوب فرجی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان نیز با بیان اینکه به شدت پیگیر احداث تصفیه خانه شهریاسوج هستیم اظهارداشت: آبفای استان دربحث انشعابات غیرمجاز برنامه هایی دارد که در تابستان آینده نیز این برنامه ها تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/د

وضعیت بارش باران در کهگیلویه وبویراحمد 

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
خدایا خودت به فریادمون برس