فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش تصادفات و افزایش کشف محموله های مواد مخدر و قاچاق کالا در سال 96 دراستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردارمهدی معصوم بیگی امروز در نشست خبری که در زمینه عملکرد یکساله فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد،کاهش آسیب ها و مهار مواد مخدر، کشف سرقت و برخورد با جرائم جزو اولویت های اصلی نیروی انتظامی دانست.

مهدی معصوم بیگی با اشاره به اینکه 145 باند قاچاق در سطح استان شناسایی شده است، افزود: در سال جاری 29 تن  انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد  و 21 هزار نفر در این حوزه بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته انهدام گروه های خلافکار به میزان 26 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: امسال بیش از 41 هزار میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقان کشف و به صاحبان آن ها برگردانده و خوشبختانه امسال گزارشی از سرقت مسلحانه به طلا فروشی ها و بانک ها نشده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در حوزه خدمات پلیس راهورگفت: بیشتر از 334 هزار و913 عدد گواهینامه امسال صادر شد که تقریبا حدود 40 درصدآنها گواهینامه اولی بودند.

سردارمعصوم بیگی با تاکید بر تلاش ها و خدمات پلیس های راهور و کاهش 7 درصدی تصادفات تصریح کرد: بیش از 900 نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری کشته شده که بیشترین تصادف به خاطربی توجهی به جلو، سرعت غیر مجاز و رعایت نکردن  فاصله طولی بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان مقام اول را در تصادفات با موتورسکلیت داشته است؛ ادامه داد: امسال در استان اصفهان 57 درصد براثر تصادفات با موتورسکلیت جان باختند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه قاچاق کالا یک حوزه همگانی است و باید از تولید داخلی حمایت کرد، ادامه داد: در این حوزه اقدامات بسیار موثری انجام شده و در حدود 3700 پرونده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شده که پرونده های بالای 500 میلیون تومان بیش از 36 درصد رشد داشته است.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: در زمینه قاچاق کالا تعداد زیادی طرح در سطح استان اجرا شده که خوشبختانه بیش از 70 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف ، 38 خودرواز قاچاقچیان و بیش از 1000 دستگاه خودرو حامل بار قاچاق توقیف شد که در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است و بیش از 4000 نفر قاچاقی کالا بازداشت شده اند.

وی گفت: در حوزه فضای مجازی اقدامات بسیار موثری صورت گرفته و اگر مردم به آموزش ها و توصیه های پلیس توجه بکنند جلوی بسیاری از جرایم فضای مجازی گرفته می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در سال جاری عمده جرایم فضای مجازی را به ترتیب اولویت برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی مزاحمت های تلفنی موضوعات ضد اخلاقی بوده و خوشبختانه با تلاش مردم و رعایت های صورت گرفته از کلاهبرداری ازحساب ها در حال کاهش است.

سردار معصوم بیگی از طرحی با عنوان کوا در سال 97 خبر داد: قراراست یک تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان بسته شود تا کارشناسان در مدارس آسیب های فضای مجازی را به  دانش آموزان آموزش دهند.

وی افزود: در حوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی تلاش های زیادی انجام  شده،مرکز مشاوره معاونت اجتماعی متشکل از کارشناسان و متخصصان آماده خدمات به مردم هستند و در سال جاری  حدود30 هزار نفربه این مرکزمراجعه کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با اراذل و اوباش خاطر نشان کرد:اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش نمی دهیم ونیروی 110 آماده برخورد قاطع با این افراد بوده واگر مردم محل این افراد را شناسایی کردند در اسرع وقت به 110 اطلاع دهند.

سردار معصوم بیگی افزود:  در سال جاری انتقاد مردم 10 و نیم درصد و شکایت مردم از نیروی انتظامی 26 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین دراین نشست درباره برنامه های نیروی انتظامی در عید نوروز توضیح داد:  قرارگاه های نوروزی با شش کارگروه از 27 اسفند آغاز می شودو تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد و 242 ایستگاه پلیس ویژه ماموریت در سطح استان آماده خدمت به مردم هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح داد:همچنین از طرحی با عنوان ذوالفقار دوازده یا طرح آرامش با هماهنگی استانداری، شهرداری و بهزیستی خبرداد.

سردار معصوم بیگی گفت:  با همکاری قوه قضاییه برای حدود 2 هزارنفر از معتادان متجاهر مکان هایی فراهم شده  که از 15 اسفند تا 15 فروردین آن ها در آنجا نگهداری شوند.

وی همچنین در خصوص چهارشنبه آخرسال گفت: افرادی که نظم عمومی و امنیت را برهم بزنند با آن ها برخورد قاطع کرده و اخلال گران  نظم عمومی در صورت استفاده از موتورسکلیت و خودرو، وسیله نقیله آن ها تا پایان تعطیلات توقیف می شود.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری فرمانده انتظامی استان اصفهان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار