در این بسته خبری شاهد گزارش لحظه به لحظه از چهارشنبه سوری در سراسر کشور هستید.

گزارش لحظه به لحظه از چهارشنبه سوری در سراسر کشور؛به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال ترس و دلهره در دل‌های بسیاری از مردم موج می‌زند.

در حالی که کمتر از چند روز تا آغاز سال جدید وقت باقی است و بسیاری آماده رسیدن سال نو هستند، خانواده‌هایی آرامششان در آتش می‌سوزد و حسرتی همیشگی برایشان بر جای می‌ماند.

چهارشنبه‌ای که با بی‌احتیاطی می‌تواند تا آخر عمر رنگ سیاهی برای زندگی فرد به همراه داشته باشد.

بر این اساس از ساعات ابتدای امروز با وجود هشدار مسؤولان امر و سازمان اورژانس کشور مبنی بر احتیاط جوانان و اینکه این قشر از اقدامات خطرناک دوری کنند و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند، اما هستند جوانانی که بی‌توجه به هشدار‌ها همچنان اقدامات خطرناکی از جمله حمل مواد محترقه و تولید این نوع مواد دست‌ساز انجام می‌دهند.

 مرگ زن ۵۰ ساله زنجانی در اثر شنیدن صدای انفجار مواد محترقه

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طی امروز یک زن ۵۰ ساله که دارای ناراحتی قلبی بود با شنیدن صدای انفجار ترقه دچار سکته قلبی شد، عنوان کرد: این فرد بلافاصله به بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان منتقل شود.

جواد مرادی با اشاره به اینکه پزشکان معالج عملیات احیای قلبی ریوی بر روی این زن حادثه دیده را انجام دادند، افزود: با این وجود تلاش‌ها نتیجه نداد و وی جان خود را از دست داد.

سوختگی ۲ پسر ۲۲ ساله در حال ساخت مواد محترقه

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان همچنین از حادثه‌ای دیگری در ساعت ۱۰ صبح امروز در زنجان خبر داد و افزود: در این حادثه دو پسر جوان ۲۲ ساله که مشغول ساخت مواد محترقه بودند، دچار سوختگی شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد از ناحیه دست، صورت و پا دچار سوختگی شدند، گفت: این افراد برای طی مراحل درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافتند.

 ۱۲ قزوینی با مصدومیت به استقبال چهارشنبه‌سوری رفتند

محمدحسن ارداقیان در قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: این ۱۲ نفر مصدوم همگی مرد بودند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از این تعداد مصدوم یک نفر از ناحیه چشم، دو نفر از ناحیه صورت، ۶ نفر از ناحیه دست و سه نفر از سایر نواحی بدن دچار آسیب‌دیدگی شدند.

 انفجار ترقه و سوختن دو جوان در میانکوه

شهریار میرخشتی در اهواز از وقوع انفجار ترقه در میانکو خبر داد و گفت: ساعت ۱۴:۴۷ دقیقه امروز سه‌شنبه، طی تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ امیدیه گزارش انفجار ترقه و مصدومیت شدید دو جوان اعلام شد.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز گفت: بلافاصله یک‌دستگاه آمبولانس به محل اعزام و دو جوان را که دچار سوختگی نسبتا زیادی از نواحی مختلف بدن شده بودند به بیمارستان نفت امیدیه انتقال دادند.

 آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در شیراز به عدد ۶ رسید

در حالی که تا صبح امروز ۴ مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در شیراز به بیمارستان منتقل شدند، نیز ۲ نوجوان دیگر قربانی ترقه‌بازی شدند.

یکی از مصدومان در محدوده ابیوردی شیراز توسط امدادگران در محل مداوا شده و به سبب شدت جراحات و مصدومیت یکی از مصدوم دیگر، وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است.

محمدجواد مرادیان خاطرنشان کرد: یکی از این ۲ مصدوم، پسری ۱۳ ساله است که براثر انداختن ترقه‌های دست‌ساز به حیاط منزلشان، به شدت مصدوم شده است.

رئیس مرکز اورژانس استان فارس گفت: این پسر بچه از ناحیه ۲ چشم، ۲ دست و ۲ پا دچار مصدومیت شده که میزان سوختگی در پاها، به مراتب بیشتر و شدیدتر بوده است.

جوان تبریزی به پیشواز چهارشنبه‌سوزی رفت/ بستری در آی سی یو

وحید شادی‌نیا اظهار داشت: در شهرک ولیعصر یک جوان ۲۳ ساله براثر انفجار ترقه دچارسوختگی ۶۰ درصد شد و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی افزود: گزارش کارشناسان اعزامی اورژانس حاکی از وخامت حال مصدوم دارد و در بخش آی سی یو بستری شده است.

وی اضافه کرد: این حادثه موجب سوختگی هردودست، سینه وسروصورت این جوان شده است.

 ۲۳ مصدوم در چهارشنبه آخر سال استان آذربایجان شرقی/ حال یک نفر وخیم است

گزارش ها از استان آذربایجان شرقی حاکی است که از صبح امروز میزان مصدومیت‌ها در چهارشنبه آخر سال استان آذربایجان شرقی ۲۳ نفر گزارش شده است که ۱۲ نفر دچار سوختگی و جراحت بدن و ۱۱ نفر آسیب چشمی دیده‌اند که از این تعداد، ۱۹ نفر از تبریز و ۴ نفر ساکن شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی بوده‌اند؛ ۴ نفر از این تعداد بستری شده‌اند که حال یک نفر وخیم اعلام شده است.مصدومیت ۲ نوجوان

مصدومیت ۲ نوجوان شیرازی بر اثر انفجار مواد آتش زا

مرادیان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: امروز ۲۲ اسفند ماه دو نوجوان ۱۱ و ۱۳ ساله شیرازی بر اثر انفجار مواد آتش زا مصدوم شدند.

انفجار ترقه های دست ساز، سریال بی پایان چهارشنبه سوری+تصاویر

فرمانده عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول از مصدوم شدن 2 نوجوان 16 ساله در خیابان زکریای رازی بر اثر انفجار اکلیل سرنج خبر داد.

مجروحان حوادث چهارشنبه سوری در قزوین افزایش یافت

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: آمار مجروحان حوادث چهارشنبه سوری در قزوین به ۲۴ نفر رسید.

۱۳ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مازندران مصدوم شدند

زکریا اشکپور با بیان اینکه تاکنون ۱۳ نفر براثر حوادث چهارشنبه سوری در مناطق مختلف استان مصدوم شدند افزود: بیشترین شمار مصدومان مربوط به شهر آمل بوده است

۱۵ زخمی در چهارشنبه آخر سال گلستان

رییس مرکز فوریت حوادث و فوریت های پزشکی از مصدوم شدن ۱۵ نفر تا ساعت ۲۱:۳۰ خبر داد

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اخبار پزشکی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
من اصلا با آتش بازی وترقه موافق نیستم خیلی خطرناکه