نماینده موافق استیضاح وزیر راه نامه‌ای از موافقت آخوندی با واگذاری آپارتمان به قضات مبارزه با زمین‌خواری ارائه کرد.

افشاگری امیرآبادی فراهانی علیه آخوندیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ ما و دوستان هم فکرمان یک بار آقای آخوندی را در این مجلس استیضاح کردیم همکاران امیدی در آن مرحله ما را یاری نکردند و وزیر رأی اعتماد مجدد گرفت.

وی افزود: این دفعه پرچم دار استیضاح برخی دوستان امیدی بودند و انتظار داشتیم دوستان تا آخر پای این استیضاح بمانند، صبح و در جلسه دیگری با استیضاح کنندگان نشستی داشتیم و بنا بود برخی اعضای فراکسیون امید اینجا صحبت کنند اما متأسفانه امروز انصراف دادند و عقب نشینی کردند.

امیرآبادی‌فراهانی گفت:‌ ما ماندیم و این استیضاح و داستان کیان که از اسب او را پیاده کردند و به جنگ فرستادند؛ ما با صداقت تمام وارد این استیضاح شدیم تا به اعضای فراکسیون امید که از ما امضا گرفتند کمک کنیم چرا که در سانحه اخیر بسیاری از مردم داغدار شدند و حقشان بود مجلس به این موضوع رسیدگی و ورود کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فکر کردم که اصلا در مورد استیضاح صحبت نکنم چون فضای مجلس برای ما تقریبا مشخص است امروز متأسفانه مجلس استیضاح شد؛ قبل از اینکه استیضاح مطرح شود سر استیضاح را بریدند و از این بابت متأسفا که این اتفاق در مجلس افتاد.

وی اضافه کرد: آقای آخوندی دیروز در مجلس به من گفت شما همشهری من هستید، شما چرا؟ این هم از زرنگی آقای آخوندی است که به اصفهانی‌ها می‌گوید پدرم اصفهانی بوده و به آذری زبانان می‌گوید مادرم آذری است و به بعضی‌ها می‌گوید من متولد نجفم و شما همشهری من هستید، به برخی دیگر هم می‌گوید من اهل قم هستم.

امیرآبادی‌فراهانی با تأکید بر اینکه منافع کشور مهمتر از مسئله قومیت‌ها و همشهری بودن است، ادامه داد: متأسفانه آنچه که در جلسه امروز اتفاق می‌افتد به ضرر نمایندگان است از همکارانم می‌خواهم به افکار عمومی مراجعه کنند، درست نیست زمانی که کشتی در دریا غرق می‌شود، بگوییم ناخدا مقصر است و زمانی که هواپیما سقوط می‌کند بگوییم قلب کاپیتان مشکل داشت و به قول آقای تاجگردون لابد کوه دنا مشکل داشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما همیشه ضعیف کشی می‌کنیم و استعفا هم که می‌دهند در جای بهتر به کارشان می‌گیرند یکی از دوستان برای من لیستی آورد از کسانی که در سانحه قطار استعفا داده بودند و همه آنها مسئولیتهای بالاتری گرفته بودند. آقای آخوندی آیا این پاسخگویی وزیر به مردم و مجلس است؟

وی ادامه داد: متأسفانه پیامکی برای برخی از نمایندگان فراکسیون‌ها ارسال شده و به آنها گفته‌اند که به وزیر رأی بدهید، برای اینکه تاریخ و ملت ایران بدانند که ما برای چه در این جلسه حضور یافتیم به یکی از موارد اشاره می‌کنم.

امیرآبادی‌فراهانی اضافه کرد: در تاریخ 24 اسفند 94 آقای جابر انصاری به شما نامه‌ای نوشته است و از می‌خواهد موافقت کنید تعدادی آپارتمان به قضات داده شود تا هوایتان را داشته باشند. این قضات در این مملکت اکثرا مسئولیت‌هایی در مبارزه با زمین خواری دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ‌امروز با برخی از قضات تماس گرفتم و از آنان سوال کردم که آیا این آپارتمان‌ها را گرفته‌اید؟ گفتند که قبل از عید 96 این آپارتمان‌ها را به ما پیشنهاد دادند و ما گفتیم شرافت قضات بالاتر از این آپارتمان‌ها است و نپذیرفتیم. آیا شما نمی‌دانستید که این گردش کار برای چیست که آن را امضا کردید.

وی با اشاره به متن این نامه گفت: آیا قوه قضاییه از شما درخواست داشت که به آنها آپارتمان بدهید؟ آقای آخوندی زمانی باید در مجموعه شما گردش کار انجام شود که سازمانی این درخواست را داشته باشد. قوه قضاییه از شما درخواست آپارتمان نداشته است به چه دلیل آقای جابر انصاری چنین درخواستی داشته است؟

امیرآبادی‌فراهانی این نامه را به رئیس مجلس داد و خطاب به نمایندگان افزود: این شما و آقای وزیر و سوانح هوایی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار