مشاور امنیت ملی آمریکا گفت تا هنگامی که پیشرفتی در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی حاصل نشود، فشارهای حداکثری علیه پیونگ‌یانگ ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت «میلیتری تایمز»، روز دوشنبه، «هربرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد از خوش‌بینی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به‌کارگیری راهکاری دیپلماتیک در قبال مسئله کره شمالی حمایت می‌کند. وی همچنین از قصد خود مبنی بر ادامه حداکثر فشارها بر کره شمالی تا زمانی که «پیشرفت واقعی» در خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ رخ نداده است، خبر داد.

وی به خبرنگاران گفت ترامپ از سال گذشته از راهبرد اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی حمایت کرده است و اکنون از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل اتحاد و عزم آن‌ها در وضع این تحریم‌ها علیه کره شمالی قدردانی می‌کند.

مک‌مستر گفت: «ما به جایی رسید‌ه‌ایم که می‌توانیم اکنون به راه حلی دیپلماتیک برای کامل کردن خلع سلاح هسته‌‎ای در شبه جزیره کره دست‌ یابیم. ما این روند را ادامه خواهیم داد.»

ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پذیرفتند تا ماه مِه سال جاری میلادی با یکدیگر دیدار کنند.

مک‌مستر گفت: «همه ما در خوش‌بینی درباره این مسئله اتفاق نظر داشتیم. اما ما مصمم هستیم تا روند حفظ بیشترین سطح از فشارها را تا زمانی ادامه دهیم که سخن‌ها به عمل تبدیل شوند و پیشرفتی حقیقی در جهت خلع سلاح هسته‌ای حاصل شود.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار