گروه شرکت‌های ملی نفت قطر با نام «قطر للبترول» امروز از امضای قرارداد با ابوظبی به منظور توسعه و راه‌اندازی میدان نفتی دریایی مشترک خبر داد.

امضای قرارداد نفتی قطر و امارات؛ ابوظبی تکذیب کردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه شرکت‌های ملی نفت قطر تحت عنوان «قطر للبترول» امروز سه‌شنبه از امضای قرارداد امتیازی (فرانشیز) با ابوظبی خبر داد در حالیکه روابط دیپلماتیک دو کشور از حدود 9 ماه قبل قطع شده است.

«أسعد شریده الکعبی» رئیس اجرایی این مجموعه نفتی در بیانیه‌ای از امضای توافقنامه با ابوظبی با هدف راه‌اندازی و توسعه میدان نفتی البندق برای چندین سال ابراز خرسندی کرد.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در شورای عالی نفت ابوظبی امضای این قرارداد با قطر را تکذیب کرد و گفت که هیچ امتیازی به شرکت «قطر للبترول» ارائه نشده است.

خبرگزاری امارات (وام) به نقل از این منبع گزارش داد: «میدان بندق بر اساس موقعیت جغرافیایی به طور مساوی به ابوظبی و قطر تعلق دارد و بیش از چهار دهه است که توسط مجموعه ژاپنی اداره می‌شود و اخیرا نیز قرارداد آن از سوی دولت‌های مربوطه با ژاپن تمدید شد و هیچ تماس مستقیمی با طرف قطری گرفته نشد بلکه تماس‌ها فقط با طرف ژاپنی بود.»

روابط چهار کشور (عربستان، مصر، امارات و بحرین) با قطر از حدود 9 ماه قبل قطع شده است و این کشور بر خواسته‌های 13‌گانه خود از قطر از جمله کاهش روابط با ایران به عنوان پیش‌شرط ازسرگیری این روابط تأکید دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار