معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح جایگزینی داستان‌خوانی دانش‌آموزان در تعطیلات نوروزی به جای تکالیف پیک نوروزی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته رخ داد. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم.

تمدید زمان ثبت نام ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب

هومان حسن‌پور مدیر کمیته ناشران داخلی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تمدید زمان ثبت نام ناشران داخلی خبر داد و گفت: با موافقت معاونت اجرايی نمايشگاه، ثبت‌نام ناشران داخلی برای سی و يكمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران تا پايان روز پنجشنبه ( ٢٤ اسفندماه) تمديد شد.

وی تصریح کرد: این آخرین فرصت برای ناشران داخلی جهت ثبت نام است و اين زمان به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.

مدیر کمیته ناشران داخلی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره تکمیل فرآیند ثبت‌نام از سوی ناشران گفت: ناشرانی كه به طور ناقص ثبت‌نام کرده‎‌اند، می‌توانند در این مدت مراحل ثبت نام را تكميل کنند. همچنین آن دسته از ناشرانی تعداد كتاب‌های آن‌ها زير حد نصاب است، بايد ثبت نام خود را حذف و از مسير ثبت نام موقت در سامانه ثبت‌نام کنند.

مراسم یادبود سردار شهید همدانی برگزار شد

مراسم یادبود سردار شهید حاج حسین همدانی، در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور اهالی فرهنگ و هنر از جمله حمید حسام، نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» برگزار شد.

در این مراسم میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند. چند شب قبل خدمت خانواده شهید حدادیان، یکی از شهدای اغتشاشات اخیر بودیم. مادر و پدر قهرمان ما که خودشان هم قهرمان، هم قهرمان پرور بودند، می گفتند ما خوشحالیم از اینکه حضرت زهرا(س) فرزند ما را پذیرفت. ما مبهوت از این رفتار و گفتار خانواده شهید از آنجا خارج شدیم.

وی افزود: امروز راه شهید همدانی ها توسط شهید حججی‌ها امتداد دارد و همچنان رد خون در انقلاب امتداد دارد. بیاییم امروز کتاب «خداحافظ سالار» را به بهانه این مراسم به کتابی ماندگار، پرخواننده و پر اثر در جبهه انقلاب اسلامی تبدیل کنیم. حتی ترویج یک کتاب هم در اختیار ما نیست و در اختیار شهید، خانواده شهید و روح بلند شهداست.

حمایت جوادی از طرح داستان‌خوانی به جای تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح جایگزینی داستان‌خوانی دانش‌آموزان در تعطیلات نوروزی به جای تکالیف پیک نوروزی حمایت کرد.

محسن جوادی با استقبال از طرح وزارت آموزش و پرورش برای جایگزینی داستان‌خوانی با تکالیف پیک نوروزی گفت: این تصمیم منجر به ارتباط بیشتر دانش‌آموزان و کتاب ‎خواهد شد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مساله که سالهاست تکالیفی مانند پیک نوروزی کارکرد و اثرگذاری خود را از دست داده‌اند‌، گفت: آموزش از طریق داستان، جزو پیشرفته‌ترین روش آموزشی دنیاست. هر داستان تجربه یک زندگی است و داستان‌خوانی، تجربه زندگی دانش‌آموزان را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: بهترین دوران برای وارد کردن کتابخوانی به سبک زندگی، دوران کودکی است و تصمیم آموزش و پرورش برای جایگزینی داستان با تکالیف پیک نوروزی، آینده کتابخوانی را عوض می‌کند.

از یک عمر تلاش احمدرضا احمدی تقدیر شد

صبح شنبه با حضور معاون فرهنگی و مدیر دفتر شعر بنیاد در منزل احمدرضا احمدی، از یک عمر تلاش وی در عرصه ادبیات کشور تقدیر شد.

در این دیدار صمیمی که دو ساعت به طول انجامید، جواد محقق و بهروز جلالی ضمن پیگیری وضعیت سلامتی استاد «احمدرضا احمدی»، تلاش و کوشش بیش از پنجاه ساله ایشان را در اعتلای شعر و ادبیات ستودند.

احمدرضا احمدی نیز از بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای برگزاری جشنواره شعر فجر و از هیات داوران این رویداد برای نامزدی کتاب «بدون دریا از قایق می‌نویسم» تشکر کرد.

معرفی برگزیدگان جشنواره کتاب سبک زندگی اسلامی/ انتقاد حداد عادل از مغفول ماندن کلیدواژه‌های فرهنگی رهبر انقلاب

 آیین اختتامیه اولین جشنواره کتاب سال سبک زندگی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و با حضور حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی، حجت‌الاسلام مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و جمعی از نویسندگان و مولفان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این مراسم که به همت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزاری شد، گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی اگرچه قدیمی است، اما عنوان جدیدی است.

آغاز ثبت نام ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران

ثبت‌نام ناشران خارجی برای حضور در بخش لاتین و عربی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 20 اسفند ماه آغاز شد.

ناشران خارجی و نمایندگی‌های نشر می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب، نسبت به ثبت نام الکترونیک برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار