محیط زیست در خرداد ماه 96؛

ضرورت ورود جدی دیپلماسی کشور به سدسازی‌های ترکیه/ مجازات حبس 5 ساله برای محکومان آتش سوزی جنگل های کشور

در این بسته خبری می توانید مهم ترین رویدادهای سازمان محیط زیست در خرداد ماه 96 را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای سازمان محیط زیست در اردیبهشت ماه 96 را مشاهده کنید.

ایران جزء ۲۰ کشور برتر با تنوع زیستی غنی است

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان اینکه ایران جزء ۲۰ کشور برتر در حوزه تنوع زیستی غنی است، تاکید کرد: علاوه بر تنوع زیستی ویژگی تنوع فرهنگی و قومیتی نیز در ایران دیده می‌شود. همه این موارد پتانسیل اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد ملی از طریق جلب گردشگر را فراهم می‌کند.

از درستور کار قرار گرفتن احیای تالاب ها در مجلس تا ضرورت ورود جدی دیپلماسی کشور به سدسازی‌های ترکیه

احیای تالاب ها در دستور کار مجلس قرار گرفت/تالاب ها سرمایه کشور هستند

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  بااشاره به تصویب قانون سهم حق آبه و حجم آب مورد نیاز تالاب های کشور اظهار داشت:لایحه مدیریت و احیای تالاب ها 2 هفته قبل مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد.

وی در ادامه افزود:قانون در رابطه با تالاب ها،حق آبه ها و چاه های غیر مجاز که در حریم تالاب ها وجود دارد موضع گیری کرده و راهکارهایی از جمله تعیین مجازات را برای جلوگیری از این موارد پیش بینی کرده است.

ماهیت پدیده گردوغبار فرامرزی است/ ایجاد 200 هکتار مزرعه در کربلا برای مقابله با گردوغبار

مجابی معاون مدیریت توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طی مذاکرات متعدد بین دولت ایران و عراق مقرر شد یک عرصه 200 هکتاری در نزدیکی شهر کربلا در مسیر جاده بابل به منظور اقدامات آموزشی و پژوهشی مقابله با گردوغبار راه اندازی شود. در این مرکز در یک دوره 10 تا 25 ساله تمام فعالیت‌های مطالعاتی و اجرایی مربوط به مقابله با گردوغبار صورت می‌گیرد تا از این پایلوت برای سایر کانون‌های گردوغبار عراق استفاده شود.

از درستور کار قرار گرفتن احیای تالاب ها در مجلس تا ضرورت ورود جدی دیپلماسی کشور به سدسازی‌های ترکیه

ضرورت ورود جدی دیپلماسی کشور به سدسازی‌های ترکیه/ضایعات مواد غذایی‌ می‌تواند ۱۰ میلیون نفر را سیر کند

مجابی معاون توسعه و مدیریت حقوقی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در حال حاضر ترکیه به دنبال افزایش سدسازی روی دجله و فرات است. در این شرایط لازم است که دیپلماسی کشور ما به این موضوع ورود جدی پیدا کند و وزارت خارجه کشور ما روی این مسئله حساس باشد.

مجابی تاکید کرد: ما کشوری هستیم که میزان ضایعات مواد غذایی‌مان می‌تواند ۱۰ میلیون نفر را سیر کند و این برازنده یک کشور مسلمان نیست.

از درستور کار قرار گرفتن احیای تالاب ها در مجلس تا ضرورت ورود جدی دیپلماسی کشور به سدسازی‌های ترکیه

مجازات حبس 5 ساله برای محکومان آتش سوزی جنگل های کشور

علی تیموری مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت:براساس ماده 675 قانون مجازات اسلامی کسانی که به صورت عمدی جنگل ها و مراتع را آتش بزنند به 3 تا 5 سال حبس محکوم می شوند و همین طور کسانی که براساس بی مبالاتی مبادرت به آتش سوزی جنگل می‌کنند براساس ماده 13 قانون شکار و صید به 91 روز تا 3 سال حبس محکوم و جریمه می شوند و درصورت تکرار هم زندان و هم جریمه برای آن ها درنظر گرفته می شود.

راه اندازی سامانه صدور مجوزهای زیست محیطی در کشور/ احصا ٨ خدمت ضروری در سازمان محیط زیست

مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی گفت: باید سامانه‌ای در سازمان طراحی می‌شد که هر آنچه انجام می‌شود از تایید یا عدم تایید درخواست مردم در آن اجرایی و به مرحله عملیاتی شدن می‌رسید.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا ٨ خدمت در سازمان احصا شد که یکی از آن موارد ارایه خدمات ارزیابی زیست محیطی طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی، خدماتی و استقرار و بهره برداری از آن اقدامات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار