بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶، ۲۳۸ مورد شکایت از شرکت مایکروسافت در ارتباط با تبعیض و آزار جنسی زنان در دادگاه‌های آمریکا ثبت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به تازگی اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد زنان شاغل در شرکت فناوری مایکروسافت مستقر در آمریکا بین سالهای 2010 تا 2016، 238 مورد شکایت در ارتباط با تبعیض و آزار و اذیت جنسی در دادگاه های فدرال ثبت کرده اند.

بر اساس پرونده های دادگاه های آمریکا که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، برخی از کارکنان زن شاغل در شرکت مایکروسافت به علت ممانعت این شرکت با افزایش حقوق و یا ترفیع به زنان، از مایکروسافت شکایت کرده اند. این درحالی است که شرکت مایکروسافت داشتن چنین سیاستی را علیه زنان تکذیب کرده و گفته است که هر ساله مبالغ زیادی را صرف ترفیع و جایگزینی کارکنان این شرکت می کند.

در بخش دیگری از این شکایت ها که در دادگاه فدرال سیاتل در سال 2015 تنظیم شده است، تعدادی از کارکنان زن شرکت مایکروسافت، کارکنان مرد این شرکت را -که پیشتر پست های خود را ترک کرده و یا از سمت خود اخراج شده اند- به آزار و اذیت جنسی متهم کرده اند.

شرکت مایکروسافت بزرگترین شرکت ارائه نرم افزار رایانه در جهان است که دفتر مرکزی آن در ایالت واشنگتن آمریکاست. گزارشها حاکی از آن است که تا پایان سال گذشته میلادی، شرکت مایکروسافت حدود 74 هزار کارمند در آمریکا داشته است.


انتهای پیام/

شکایت از مایکروسافت به علت تبعیض جنسیتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار