۱۳۷ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای خطاب به ترامپ، خواستار اجرای فوری قانون تحریم‌های روسیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازرویترز، بیش از دو سوم اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا (۱۳۷ عضو)  نامه‌ای را خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، امضاء کرده و در آن خواستار اجرا شدن تحریم‌های روسیه ذیل قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» موسوم به قانون «کاتسا» شدند.

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به قانون کاتسا قانونی است که با رأی قاطع کنگره و سنای ایالات متحده آمریکا، علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب رسید، تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشور‌ها در قبال آمریکا و متحدانش خوانده شده‌است، مقابله کند. این لایحه توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امضا و رسماً به قانون تبدیل شد.

این قانون در ابتدا با عنوان قانون ادعایی مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران مطرح شد و در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ به تصویب سنای آمریکا رسید، تا دور جدید تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را بنا به اتهام واهی و بی اساس حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه توسعه موشک‌های بالستیک وضع کند، اما در پی مخالفت دموکرات‌ها، دایره شمول آن به روسیه و کره شمالی نیز گسترش یافت.

براساس این قانون، تحریم‌های سخت جدیدی علیه سه کشور ایران، روسیه و کره شمالی اعمال می‌شوند. علت تحریم‌های ایران حمایت از تروریسم و گروه‌های شبه نظامی، نقض حقوق بشر و برنامه توسعه موشک‌های بالستیک، علت تحریم‌های روسیه دخالت در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و در مورد کره‌ شمالی آزمایش‌های موشکی بالستیک قاره‌ پیما و بی‌توجهی به قطعنامه‌های سازمان ملل عنوان شده است.

این لایحه همچنین اختیارات رئیس‌جمهورآمریکا برای تغییر در این تحریم‌ها یا تعلیق آنها بدون تأیید کنگره را کاهش می‌دهد. 

انتهای پیام/

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اجرای فوری قانون کاتسا را خواستار شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار