امام‌جمعه موقت اهواز گفت: یکی از نزاع‌های اصلی درون شهرها، روستاها، استان‌ها و کشور‌ها موضوع آب است و تعصبات استانی نمی‌گذارد واقعیات و حقایق و آنچه را که باید دید ببینیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهوازبیان داشت: راهکارهای سلبی در مدیریت منابع آبی به‌عنوان یک اضطرار اجتماعی ممکن است مقبول باشد اما به‌هیچ‌وجه راه حل نیست.

وی افزود: ملاحظاتی که وجود دارد نسبت به مناطق مختلف این است که این نگاه‌ها نمی‌گذارند نظرات کارشناسان درست بیان شود.

امام‌جمعه موقت اهواز عنوان کرد: وقتی دچار محدودیت شویم به سراغ راه‌های سلبی مثل کشت ممنوع می‌رویم که این به‌عنوان یک اضطرار اجتماعی ممکن است مقبول باشد اما به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند را ه چاره باشد و باید به سمت راه‌های ایجابی برویم.

حسن‌زاده ادامه داد: در بحث انتقال آب باید به نظرات همه کارشناسان توجه کنیم و نباید بخشی نگری داشته و در بحث توسعه همه‌جانبه نگر باشیم.

وی با انتقاد از سیاست زدگی و برخورد سیاسی در مواجه با مسائل اجتماعی و محیط زیست گفت: در تمام مسائل پیوست سیاسی داریم یا سیاست زده هستیم و باید تعامل صحیحی را در بخش‌های مختلف داشته باشیم و مهم‌ترین مسئله در بحث آب پرهیز از اسراف است و اگر محدودیت منابع آب را در نظر نگیریم دچار اسراف می‌شویم.

حسن‌زاده یادآور شد: اهمیت آب را همه می‌دانیم و خداوند در قرآن منشأ زندگی را در طبیعت آب قرار داده و تمدن‌های بسیار بزرگ هم در کنار آب‌ها شکل گرفتند.

انتهای پیام/م

راهکارهای سلبی برای مدیریت منابع آبی پاسخگو نیست

برچسب ها: بحرا آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.