امانوئل مکرون مدعی شد اگر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ثابت شود، فرانسه حملات هدفمندی را علیه مواضعی که این تسلیحات از آنجا شلیک شده‌اند، صورت می‌دهد.

رئیس‌جمهور فرانسه سوریه را به حمله نظامی تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فرانس بیست و چهار، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، که به هند سفر کرده است، امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در این کشور مدعی شد: «ما برای ارزیابی اوضاع سوریه، در ارتباط مداوم با متحدان خود در این کشور و متحدان خود در عرصه بین المللی هستیم، بنابراین روزی که به همراه متحدمان، آمریکا، اطمینان حاصل کنیم خط قرمز‌ها شکسته شده اند؛ یعنی از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است، همان کاری را می‌کنیم که آمریکا چند ماه پیش کرد یعنی حملات هدفمندی را علیه نقاطی که این تسلیحات از آنجا آمده اند صورت خواهیم داد.»

وی در ادامه گفت: «فرانسه با متحدانش تبادل اطلاعات می‌کند، اما می‌تواند به صورت مستقل این حملات را صورت دهد.»

مکرون که در چارجوب سفری رسمی در هند به سر می‌برد، اعلام کرد هند و فرانسه مایل هستند بر اساس توافقاتی که میان دو کشور امضا شده است، به حجم جدیدی از همکاری‌های تسلیحاتی ادامه دهند. رئیس جمهور فرانسه همچنین ابراز امیدواری کرد کشورش بتواند تعداد بیشتری جت جنگنده و زیر دریایی به هند بفروشد.

اشاره مکرون به توافق هند برای خرید شش فروند زیردریایی اسکورپن در سال ۲۰۰۵ و نیز ۳۶ فروند جت جنگنده رافال در سال ۲۰۱۶ از فرانسه دلالت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار