۴۰۵ هکتار از مزارع مازندران به صورت خاک ورزی حفاظتی کشت شد که تاکنون از سطح سبز خوبی برخوداراست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح زیر کشت گندم در مازندران را ۴۸ هزار و ۷۴۳ هکتار اعلام کرد وگفت: ۲۰ هزار و ۷۴۳ هکتار به گندم آبی و ۲۸ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

وی افزود: مزارع گندم استان از روند رشدی خوبی برخوردار است و در مرحله پنجه‌دهی، ساقه و سطح بسیار اندکی از مزارع نیز در مرحله شکم‌پُر قرار دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مصرف کود‌های پتاسه و محلولپاشی در مزارع گندم سبب بیمه شدن محصول در برابر تنش‌های محیطی می‌شود.

عنایتی درباره کشت گندم ارقام وارداتی، افزود: ۳۵ تن بذر گندم وارداتی در طبقه مادری شامل کلکتور، باسیلیو، رادیال و نوگال در سطح ۱۹۴ هکتار کشت شد

وی گفت: ۴۰۵ هکتار از مزارع به صورت خاک ورزی حفاظتی کشت شد که تاکنون از سطح سبز خوبی برخوداراست و در مرحله انتهایی پنجه زنی قرار دارد.

وی به کشت مکانیزه گندم اشاره کرد و افزود: هفت هزار و ۹۳۹ هکتار به روش خطی‌کار، یک‌هزار و ۳۰۹ هکتار توسط کمبینات و ۴۰۵ هکتار به صورت مستقیم و نوتیلج انجام شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه دو هزار و ۳۸۱ هکتار از مزارع گندم استان به روش شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مبارزه شد، گفت: با توجه به نامساعد بودن شرایط آب و هوایی، مبارزه شیمیایی در این مزارع به کندی انجام می‌شود.

عنایتی افزود: در ۲۱ هکتار از مزارع گندم استان با آفت سوسک سیاه، یک‌هزار و ۲۸۰ هکتار با حلزون و یک‌هزار و ۸۰ هکتار مبارزه با موش صحرایی در مزارع گندم استان مبارزه انجام شد.

وی گفت: ۱۴ هزار و ۴۹۸ هکتار از مزارع با علف هرز نازک برگ، پهن برگ و توام مبارزه شد.

انتهای پیام/آ

۴۰۵ هکتار از مزارع به صورت خاک ورزی حفاظتی کشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.