محیط زیست مازندران درباره صید، عرضه و نگهداری غیرمجاز خزندگان و ممنوعیت رهاسازی ماهی‌های قرمز در روخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربیعی رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران مازندران گفت:همه‌ساله در آستانه نوروز، عده‌ای فرصت‌طلب نسبت به جمع‌آوری مار و لاک‌پشت و بعضاً سایر خزندگان از رودخانه‌ها و برکه‌ها اقدام می‌کنند و آن‌ها را می‎فروشند.

وی با بیان اینکه صید، عرضه و نگهداری غیرمجاز خزندگان جرم است. افزود: خارج‌کردن بدون مجوز حیوانات از زیستگاه‌های آنها، نه‌تنها یک جرم تلقی می‌شود و جمعیت جانوری را به‌خطر می‌اندازد، بلکه ممکن است تولیدکننده بیماری‌هایی باشند که سلامت انسان‌ها را به‌خطر بیندازند.

ربیعی گفت: از مردم می‌خواهیم که هم از خرید خزندگان جداً پرهیز کنند و در صورت مشاهده فروشندگان این حیوانات، به اداره محیط زیست اطلاع دهند، زیرا صید، عرضه و نگهداری خزندگان جرم محسوب می‌شود و مجوزی در این زمینه صادر نمی‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران مازندران افزود: به‌ازای صید هر رشته مار، لاک‌پشت و سایر خزندگان، متخلفان مشمول جریمه می‌شوند.

وی گفت: ماهی‌های قرمز و تزئینی که معمولاً برای سفره عید در نظر گرفته می‌شوند، به این دلیل که از زیستگاه‌های خود خارج شده‌اند، نباید در رودخانه، سد‌ها و انهار عمومی رهاسازی شوند، زیرا ممکن است حامل بیماری باشند و حیات سایر موجودات آبزی را به‌خطر بیندازند.

ربیعی افزود: ماهی‌های قرمز و تزئینی در مکان‌های خاصی که از سوی شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، باید رهاسازی و یا در آکواریوم نگهداری شوند.

انتهای پیام/ آ.

هشدار‌های زیست‌محیطی به مردم در آستانه عید

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.