مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت:: به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) از ۵ مادر شهید دفاع مقدس در استان خراسان شمالی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ امیری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خراسان شمالی امروز در پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر و استقامت در استان گفت:: این همایش برای الگو گرفتن سیره حضرت زهرا (س) و زنانی که در دفاع مقدس ایفای نقش کردند برگزار شد.
وی با بیان این که همه زنان و مادران شهیدان در صحنه جنگ مقدس نقش بسزایی داشتند، افزود: تجلیل از مادران شهیدان از اهداف اصلی این جشنواره است.
امیری اظهار کرد: دانش آموزان هنرستان محمودیه بجنورد با طراحی عکس ۵ شهید، آن‌ها را به مادرانشان تقدیم کردند.
وی با اشاره به اینکه در کشور ۸ هزار و ۱۸۸ مادر ۲ فرزند را تقدیم دفاع مقدس کردند، گفت: همچنین ۶۳۱ مادر شهید ۳ فرزند، ۸۲ مادر ۴ فرزند، ۲۱ مادر ۵ فرزند، ۶ مادر ۶ فرزند و ۲ مادر ۹ فرزند خود را تقدیم اسلام و دفاع مقدس کردند.
افشین فر استاد حوزه علمیه بجنورد هم در این همایش با بیان اینکه مادران و زنان کشور با فرهنگ صبر و مقاومت فرزندشان را تقدیم انقلاب نمودند، گفت: اسلام مبین و مشوق فرهنگ مقاومت است و در تاریخ اسلام هرجا مقاومت باشد پیروزی خواهد بود.
وی فرهنگ زن ایرانی واسلامی را صبر و مقاومت و سخت کوشی بیان کرد و افزود: فرهنگ مقاومت یعنی مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است که مادران شهیدان به ما یاد دادند.
انتهای پیام/آ


برگزاری جشنواره صبر و مقاومت در خراسان شمالی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.