وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد خود را موفقیت‌آمیز می‌دانم چرا که صبح تا شب کار کردم و برای کار خود انگیزه‌ کافی و ایده‌ها و نظریه‌های قوی داشتم و از تیم بسیار خوبی استفاده کردم.

سخنرانی ربیعیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه استیضاح خود در صحن علنی مجلس که امروز سه‌شنبه (22 اسفند ماه) برگزار شد، گفت: بنده همواره گفته‌ام که استیضاح را حق مجلس می‌دانم چراکه نمایندگان عصاره فضایل ملت هستند، اما متأسفانه در این جلسه برخی از نمایندگان برخلاف مشی قانون عمل کردند و در اظهارات خود مباحث خارج از استیضاح را مطرح کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بنده 29 مرداد ماه برنامه خود برای تصدی این وزارتخانه را به مجلس ارائه دادم که 191 تن از نمایندگان به آن رأی دادند متذکر شد: مشتاق هستم که استیضاح کنندگان نه براساس کلیات بلکه با اعداد و ارقام بگویند که انحراف برنامه‌های بنده در چه بخش‌هایی بوده است و کلی‌گویی نکنند.

وی تصریح کرد: عمده مسائلی که مطرح شد درباره شرکت‌های وابسته به وزارتخانه کار بود، متأسفم که کارکردهای اجتماعی این وزارتخانه به مجموعه‌های اقتصادی چون شستا به شکلی اغراق‌آمیز تقلیل یافته است.

ربیعی با تأکید بر اینکه این وزارتخانه مسائل بسیار بنیادی را در نظر دارد، گفت: مسائلی چون برقراری عدالت، فقرزدایی، بهبود معیشت و رفع بیکاری مسائلی است که ما پیش رو داریم و باید با فهم درست و اصلاحات ساختاری این مباحث را حل و فصل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که اخیرا در اغتشاش‌ها شرکت کردند در فقر و بیکاری بسر می‌بردند، تأکید کرد: بنده در زمان این اغتشاش‌ها به بسیاری از این شهرها رفتم و باید بگویم که غالب کسانی که در اغتشاش‌ها بودند و شرکت‌کردند، دارای شغل بودند.

وی تأکید کرد: بنده عملکرد خود را موفقیت‌آمیز می‌دانم چرا که صبح تا شب کار کردم و برای کار خود انگیزه‌ کافی و ایده‌ها و نظریه‌های قوی داشتم و از تیم بسیار خوبی استفاده کردم.

ربیعی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که برای کارآمدی شرکت‌ها انجام دادیم حرکت به سمت شفاف‌سازی است، اظهار کرد: بنده نه به عنوان نظریه اقتصادی بلکه به عنوان نظریه مبارزه با مفاسد می‌گویم که باید به سمت غیر بنگاه‌داری حرکت کنیم و این رویه را به شدت دنبال کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرونده‌های زیادی مربوط به شرکت‌های اقتصادی کشف شد و کدامیک از این پرونده‌ها به وزارتخانه من مربوط است؟ تصریح کرد: دوره مدیریت سوپر گذشته و بنده هم ادعای آن را ندارم، اما تیمی پاکدست و سالم گذاشتم که با روندی سالم کار کردند به طوری که تیمی که امروز در هیئت مدیره شستا هستند، از برجسته‌ترین اقتصاددانان هستند و بنده ثبات مدیریت را در سازمان تأمین اجتماعی حفظ کرده‌ام.

وی افزود: خوشحالم که 90 درصد شرکت‌های تابعه در بورس هستند و موفق شدند که هرجا تخلفی صورت گرفت با آن برخورد کنم.

ربیعی اظهار کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان یک الگو، برنامه‌ای را آغاز کرده که تا شهریورماه 97 بنگاه‌های کم‌بازده را خارج کند و پول آن را برای سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت کارگران هزینه کند، چراکه بنده امروز کارگران را هم مثل کارفرمایان خودم می‌دانم و مجلس باید به بنده پاداش دهد که به دنبال آن هستم که صندوق‌ها را از بنگاه‌داری خارج کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید وضعیتی که به بنده داده شد هم در ارزیابی‌ها مورد لحاظ قرار گیرد، گفت: برای مثال میانگین فروش کل شستا در دولت گذشته 8 هزار و 800 میلیارد تومان بود، اما ما آن را به 21 هزار میلیارد تومان رساندیم و همچنین ارزش سرمایه‌گذاری این شرکت در دولت گذشته 26 هزار میلیارد تومان بود که ما آن را به 33 هزار و 500 میلیارد تومان رساندیم و ما وارث وضعیتی بودیم که آن را تغییر دادیم.

وی تأکید کرد: بنده در روز رأی اعتماد هم گفتم که باید صندوق‌ها را رها کنیم و باید به سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه در صندوق‌ها بپردازیم، چرا که اصلاحات ساختاری هم از این طریق نجام می‌شود.

ربیعی با تأکید بر اینکه بنده همواره به دنبال تثبیت شغل بوده‌ام، اظهار کرد: یکی از اهداف بلند ما آن بود که شرکت‌ها زیانده نشوند و از سوی دیگر همین که به دنبال تثبیت شغل‌ها بوده‌ایم هنر است و اگر به دنبال فکر اقتصادی بودند این کار را انجام نمی‌دادند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان و صنعت فولاد قبل از واگذاری به وزارتخانه کار 8 هزار پرسنل داشت، اما امروز 16 هزار پرسنل مستقیم و غیرمستقیم دارد و باید به این پاسخ داد که آیا انجام این کار هنر نبوده است؟

وی گفت: اشتغال ناشی از روند اقتصاد کلان یعنی شامل سیاست‌های پولی، سیاست تجارت خارجی شامل واردات و قاچاق، سیاست‌ بازار مصرف و نهایتا سیاست بازار کار است.

ربیعی با بیان اینکه تنظیم روابط سیاست بازار کار در حیطه وظایف بنده است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم موضوع اشتغال حل شود با رفتن بنده و آمدن فرد دیگری این مشکل برطرف نخواهد شد بلکه باید ساختار را درست کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نباید به برنامه درست اشتغال با نگاهی عجولانه نگریست باید برای اصلاح صندوق‌ها ساختارسازی کنیم این راه حل درستی است و باید برای شفافیت راهکار ایجاد کنیم.

وی گفت: نباید نهادی را که می‌خواهد ساختار اولیه درستی ایجاد کند را استیضاح کنیم و با مشکل صندوق‌ها قطعا در آینده وضعیت مناسبی خواهیم داشت، بحران صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی وجود دارد و باید برای حل آن چاره‌ای بیندیشیم. بخشی از این مشکلات مربوط به قوانین مجلس و برخی دیگر مربوط به تصمیمات دولت بوده است.

ربیعی با مطرح کردن این سوال که چه کسی حاضر است هزینه تصمیم‌های سخت و دشوار را بدهد، اظهار کرد: ما باید در مورد صندوق‌ها تصمیم‌ها دشوار و سختی بگیریم آیا حاضریم با مشارکت با هم این تصمیم‌ها را اتخاذ کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هنوز هم دیر نشده است و می‌توانیم در مورد صندوق‌ها با هم تصمیم‌ بگیریم و این مسئله جز با همکاری مجلس و دولت امکان پذیر نیست البته باید همه نظام هم حمایت کنند تا اصلاحات اساسی در مورد صندوق‌ها انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: بنده برنامه خودم را برای اصلاح ساختار صندوق‌ها ارائه کردم آیا ما می‌توانیم در مورد پیکره‌ای که 50 میلیون نفر با آن در ارتباطند با یک عکس قضاوت کنیم؟ چرا روند را تفسیر نمی‌کنید؟

ربیعی با تأکید بر اینکه روند اقدامات ما در این وزارتخانه مثبت و سازنده بوده است، بیان کرد: یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه این بود که دوستان گفتند هواپیمای آسمان و کشتی زیر نظر ماست، آیا بنده خودم این دو مجموعه را زیر نظر وزارتخانه آوردم؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اکنون اگر بخواهم شرکت رجا را بفروشم چه کسی خریدار است؟ آیا اصلا می‌توانیم به قیمتی که این شرکت را خریدیم بفروشیم؟ بنده در این زمینه طرح اجرا کرده‌ام و قصد دارم از بازار سرمایه بین‌الملل افرادی را بیاورم که مدیریت را به آنها بدهم و خودم از این‌ها خارج شوم.

وی تأکید کرد: در مورد سقوط هواپیمای تهران- یاسوج نیز اعلام شد که اشکالی از هواپیما نبوده و تمام مجوزهای پرواز را داشته است. همچنین شایعه هشدار هواشناسی هم صحت ندارد.

ربیعی گفت: این هواپیما از آبان 96 مجوز پرواز داشته و هر چهار روز به مناطق مختلف کشور پرواز کرده است. خلبان این هواپیما سال 88 جراحی قلب کرده و از 89 هم می‌توانسته پرواز کند. ثابت شد که این خلبان سکته هم نکرده است و در این زمینه محلی برای اشکال گرفتن وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: متأسفانه به جای بررسی علت سانحه دوستان مسائل را به سمت مدیریت یک فرد سوق می‌دهند ما مدیریت نامناسبی در خصوص بنگاه‌داری آسمان نداشتیم و خلبان آن هواپیما تا 65 سال هم می‌توانسته کار خلبانی‌اش را ادامه دهد.

وی با تأکید بر ضرورت قضاوت درست ادامه داد: برخی افراد از شش ماه گذشته استیضاح ما را دنبال می‌کردند آن روزها که مسئله هواپیمای آسمان مطرح نبود اگر هم استیضاح به دلیل هواپیمای آسمان است بنده به نتیجه تن میدهم اما در صدد این هستم این هواپیما را با سرمایه‌های خارجی ارتقا دهم.

ربیعی با اشاره به بدهی شرکت آسمان بیان کرد: وقتی که ما این شرکت را تحویل گرفتیم هزار و 250 میلیارد تومان بدهی داشت و امروز 900 میلیارد تومان از بدهی‌های آن پرداخت شده است. آیا این اتفاق بزرگی نیست؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از نمایندگان درباره تعاون بحثی مطرح کرد که لازم است به آن پاسخ بدهم؛ در سال 89، 2.6 درصد سهم بخش تعاون بوده است و امروز سهم آن 6 درصد است. سوالم این است که شما چرا منابع را تمهید نکردید و آیا اقتصاد ایران آن اندازه بزرگ شده است که سهم تعاون در آن 25 درصد باشد؟

وی افزود: برای کیفی سازی بخش تعاون اقدامات بسیار مناسبی انجام داده‌ایم و 42 شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی را افزایش داده‌ایم و به سمت تعاون روستا حرکت‌ کرده‌ایم؛ در این زمینه 7 برنامه تدوین کرده‌ایم امروز اتاق تعاونی بسیار خوبی داریم.

ربیعی گفت:‌ اگر امروز سوال می‌کنید که چرا بخش تعاون 25 درصد رشد نکرده است، بنده می‌پرسم مگر بخش خصوصی شما در این اقتصادی که روز به روز آب رفته بود، بزرگ شده است که تعاونی نتواند رشد کند.

ربیعی ادامه داد: آقای حسن بیگی مبلغی را درباره شستا ارائه کردند اما ارزش آن 600 هزار میلیارد تومان نیست.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره واگذاری پالایشگاه‌ها گفت: از زمانی که ما پالایشگاه‌ها را تحویل گرفتیم سودآوری ان‌ها بیشتر شده و حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و امروز نیز اورهال پالایشگاه‌ها بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ما حتی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و این که برخی از آقایان بدون عدد و رقم مطالبی را می‌گویند نوعی اجحاف است.

ربیعی گفت: ما شاید متاسفانه نتوانستیم در کنار دولت هدف خود را به خوبی ارائه کنیم؛ ما به همراه دولت برای تحقق دو هدف اصلی یعنی ریشه کن کردن فقر مطلق و اشتغال فراگیر فعالیت‌های زیادی کردیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با طرح این سوال که آیا یک بال طرح‌های بیمه همگانی و گسترش طرح تحول سلامت در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نبوده است، افزود: ۱۱ هزار فقیر و حاشیه نشین شهری و کارگرانی که هیچ بیمه‌ای نداشتند در دوره فعلی ساماندهی شدند.

وی افزود: همین که طرح تحول سلامت با همه کاستی‌ها و انتقاد‌های درست و نادرست با وجود شکست در کشور‌های توسعه یافته در جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد نشان از موفقیت آمیز بودن برنامه‌ها دارد.

ربیعی ادامه داد: از سال ۱۳۹۸ برنامه ریزی برای اقشار نیازمند دیده شده و منابع آن در بودجه ۱۳۹۶ دیده شد؛ لایحه حمایتی این موضوع در دولت و هیئت وزیران تصویب شد و لایحه میانی نظام چند لایه را به پیش برد که یکی از بزرگترین افتخار است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قدرت خرید بازنشستگان و کارگران سال‌های زیادی کاهش داشت و فاصله بین تورم و افزایش به ۶۷ درصد رسیده بود و باید پرسید که آیا می‌شود این قدرت خرید را در یک شب درست کرد که قطعا نمی‌شود، اما سیاست وزارت کار این بود که دولت و شخص رئیس جمهور نیز از آن حمایت کردند؛ سیاست پیشی گرفتن دستمزد از تورم یکی از اقدامات افتخارآمیز است.

وی با بیان اینکه هر چقدر وزارت کار در بودجه باز شود این پیشی گرفتن بیشتر خواهد شد، گفت: حقوق بازنشستگان در سه سال با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت پلکانی افزایش یافت، اما باز هم می‌گویم که فاصله زیادی داریم تا یک بازنشسته زندگی شرافتمدانه‌ای بدون دغدغه داشته باشد.

ربیعی تصریح کرد: هنوز کارگران فاصله زیادی با دستمزدی دارند که با آن بتوانند در شهر زندگی کنند؛ وضع کارگران خوب نیست، اما آیا مسیری جز این مسیری که ما انتخاب کردیم وجود دارد تا شرایط بهتر شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: ما با آقای آخوندی برنامه ریزی‌های خوبی را داشتیم که پس از مسکن مهر به سمت مسکن حمایتی حرکت کردیم؛ ما ریسک زندگی مردم را کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه شش میلیون ایرانی دفترچه بیمه تامین اجتماعی ندارند، افزود: این طرح در هیئت وزیران مطرح شده و امروز هم در حال بررسی‌های کارشناسی است که اگر انجام شود یک انقلاب در کاهش ریسک زندگی مردم خواهد بود و هیچ سالمندی دیگر فقیر زندگی نمی‌کند.

ربیعی با بیان اینکه نظام غربالگری را ایجاد کردیم، گفت: اینها کار‌های بنیادی است؛ ما برای سبد حمایتی جهت گیری کردیم، پول دولت به گونه‌ای نبود که بتوانیم شش سبد حمایتی ارائه کنیم در نتیجه سبد را کاهش دادیم، اما کار‌های دیگری صورت دادیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما باید قدرت خرید جامعه به خصوص کارگران را افزایش دهیم و مهمترین نگرانی امروز من امنیت شغلی است و معتقد هستم که در دوره من کارگر و کارفرما مسالمت آمیز چالش و گفتگو کردند؛ خوشحالم در دوره من تشکل‌های کارگری رشد ۵۵ درصدی داشتند.

وی ادامه داد: مهمترین کار ما راه اندازی پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان بوده که اطلاعات ۲۳ میلیون خانوار در آن قرار گرفته و هر ایرانی یک شناسنامه خواهد داشت که این موضوع مبارزه با فقر را جهت دار خواهد کرد که به زودی از ان رونمایی خواهد شد.

ربیعی با تاکید بر این موضوع که ما پول زیادی پخش می‌کردیم، اما مبارزه با فقرمان جهت خاصی نداشت گفت: ما کودکانی که از تحصیل جا مانده اند را شناسایی کردیم تا دیگر هیچ کودکی از تحصیل بازنماند که نمونه آن کار‌های صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما کارت رفاه اجتماعی را فعلا برای بازنشستگان صادر کردیم و یا کارت هویت برای کودکانی که حاصل ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی خواهد بود را صادر کردیم، تضمین قدرت خرید بازنشستگان، لایحه معلولان، کار‌هایی است که تا کنون انجام شده است.

وی ادامه داد: من معتقدم دانش این موضوع در وزارت کار وجود دارد و حتی از اقتصاددان‌ها و کارشناسان به عنوان معاونین در وزارتخانه برای حرکت رو به جلو استفاده کردیم.

ربیعی درباره صحبت‌هایی که گفته می‌شود چرا یک پزشک رئیس سازمان تامین اجتماعی است، گفت: این پزشک ۲۵ سابقه کار در سازمان تامین اجتماعی دارد و عضو هیئت مدیره و معاون این سازمان بوده پس باید پرسید که آیا انتخاب چنین فردی جرم است؛ حتی قانون هم می‌گوید در انتخاب افراد از رشته‌های مختلف استفاده شود که یکی از آنها همین پزشکی است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما حتی یک روز حقوق عقب افتاده در سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران نداشتیم، افزود: در همین ماه باید ۱۱ هزار میلیارد تومان تامین منابع کنیم که این کار بزرگی است.

وی گفت: در بحث بیمه روستایی ما نیاز به تامین منابع داریم در غیر این صورت این صندوق هم ورشکست خواهد شد و به همین خاطر صحبت‌های لازم شده و تامین منابع صورت گرفته و خوشحالم بگویم با اجرای این قانون از ابتدای خرداد تا پایان اسفند بیش از ۱۴ هزار فقره حکم بازنشستگی صادر شده، ۱۵ هزار حکم دیگر در حال صدور و ۲۰ هزار حکم دیگر در راه است.

ربیعی در مورد اشتغال نیز گفت: من در این زمینه خود احساس مسئولیت کردم و وظیفه را پذیرفتم و به یاد دارم یکی از نماینده‌ها در روز رای اعتماد به من گفت که تو که نمی‌توانی چرا مسئولیت می‌پذیری؛ در پاسخ به این سوال گفتم که آیا من جرم مرتکب شدم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: ما خوشبختانه امروز شش برنامه ایجاد اشتغال را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها ایجاد اشتغال از طریق رشد اقتصادی است و خرسندم که بگویم در ۹ ماهه اول امسال ۶۰۰ هزار دفترچه تامین اجتماعی شغل اولی صادر شده است.

وی ادامه داد: برنامه دوم ما تثبیت اشتغال موجود بوده که در این زمینه من نامه‌ای به معاون اول نوشتم و پس از تصویب در دولت ستاد استان‌ها زیر نظر وزارت معدن و صنعت ایجاد شد که اگر این ثبیت اشتغال نبود حدود ۳۰۰ هزار شغل ریزش می‌کرد.

ربیعی تصریح کرد: ما برنامه اشتغال فراگیر، روستایی و حمایتی را اجرایی کردیم و در مورد برنامه‌های اشتغال زا معتقد بودیم که پول پاشی راه کار نیست و وام‌هایی که گرفتیم بر اساس برنامه‌ها خرج می‌کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره اشتغال روستایی گفت: ۵۰ کارشناس بین المللی و ایرانی روی آن کار کردند و از چند ماه بعد چنان اوج می‌گیرد که باعث اشتغال زایی فراوان می‌شود.

وی با بیان اینکه قصد ما پول پاشی نیست، افزود: ما برای اولین بار طرحی را به عنوان طرح‌های زود بازده اجرایی کردیم که این نشان می‌دهد همه در حال انجام وظایف هستند.

ربیعی ادامه داد: ما در کنار این کار‌ها بحث مهارت آموزی و کارورزی دانش آموختگان را اجرایی کردیم و می‌توانیم با این کار ۳۰۰ هزار شغل به وجود بیاوریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: من از آمار‌ها دفاع می‌کنم، اما به عنوان وزیر مربوطه نگران این موضوع هستم که برخی از این شغل‌ها با کیفیت مطلوب نباشد؛ ما به سمت شغل‌های غیر رسمی حرکت کردیم، اما در دوران رکود همین هم مهم است؛ در دوران رکود همه ۱.۲ تا ۲.۲ درصد از جی تی پی برای مداخله در بازار کار قرار می‌دهند، اما ما این عدد‌ها را کجا قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ما این عدد را اعمال کردیم، اما به خاطر بی کیفیتی برخی مسائل زیاد ملموس نیست و برنامه دولت برای اشتغال قابل دفاع است، اینکه بیکاری زیادی است به خاطر برنامه ریزی غلط در دو سه دهه اخیر است و نمی‌توان امروز دولت را متهم کرد.

ربیعی ادامه داد: ما تا امروز سیاست‌های تنگاتنگ نظام مالی نداشتیم؛ سیاست تولید به جای سیاست اشتغال داشتیم، اما امروز صنعت اشتغال آماده شده و با آن کار‌ها را پیش می‌بریم؛ تا امروز هیچ گاه بانک‌ها در کنار نظام تامین مالی خود ننشسته بودند و در این جهت حرکت‌های خوبی شده و فکر می‌کنم این بیست هزار میلیارد تومانی برای اشتغال آورده شده بسیار خوب است البته ما این مبلغ را کم کم پرداخت می‌کنیم تا اشتغال ایجاد شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من به شما اطمینان می‌دهم آثار برنامه‌های اقتصادی و اشتغالی دولت قطعا رو به افزایش است و در سال‌های آتی چشم گیر خود را نشان می‌دهد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود خطا خطاب به اظهارات پورابراهیمی بیان کرد: شما اکنون می‌گویید شستا پیشانی اقتصاد ایران بوده، اما من به غیر دولتی‌ها اشاره کرده بودم، اما ضمن اینکه ما باید بنگاه دار انتخاب کنیم یا اقتصاددان؟

وی با بیان اینکه من این کار ساخته شده ام گفت: زنجیره بنگاه‌ها را از نظام تامین اجتماعی باز کنیم، چراکه این خطایی بوده که دولت‌ها آن را شروع کرده و مجلس در ادوار مختلف نیز بر آن نظارت کرده است به همین منظور به جای ایستادگی کمک کنید.

ربیعی تصریح کرد: من افزایش سرمایه کردم که این امر نامش علم اقتصاد است، علاوه بر این موضوع دموکراسی به معنای قرار گرفتن آدم‌های مختلف کنار هم است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: من چگونه می‌توانم از شرکت‌هایی که در آن بمب گذاشته اند و نیز شش الی ۷ هزار کارگر اضافه دارند، سود دریافت کنم؟ آیا این به معنای ناکارآمدی من است؟

وی با اشاره به قیمت خانه خود بیان کرد: به من این اتهام را زدند که وزیر خانه ۲۵ میلیارد تومانی دارد، اما رقم خانه من ۵ میلیارد تومان بوده و متعلق به باجناق شهردار است، همچنینی، شخصی کمپین نه به ربیعی گذاشته و در مجلس می‌پلکد و اسم او را به هیئت رئیسه می‌دهم و شما باید از حیثیت یک انسان دفاع کنید.

ربیعی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان در خصوص نشر یکی از روزنامه‌های کشور در دفاع از وزارت کار بیان کرد: من این روزنامه را نمی‌شناسم، مادرم لک و پدرم ترک است و یاد گرفته ام از پل و مسیر یک نامرد رد نشوم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برخی از مخالفان من در زندگی شخصی من نیز می‌دوند و باید خطاب به آنان بگویم من پول یک شامی را که به خانه نیز می‌برم را حساب می‌کنم.

وی با بیان اینکه دولت باید بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهد گفت: این پول در دسترس نیست، اگر دولت نگذاشت پس شما می‌گذاشتید! چون هزینه درمان ما از ۷ هزار میلیارد به ۲۰ هزار میلیارد رسیده و ناچاریم در مقطعی وام دریافت کنیم.

ربیعی تصریح کرد: برخی از دوستان از هفته گذشته به بنده پیامک استیضاح می‌دادند، بنابراین این موضوع هیچ ارتباطی به سقوط هواپیمای شرکت آسمان ندارد و من عذرخواه وقایع سانچی تا کارگران معادن و بچه‌های پلاسکو هستم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از یورت تا سانچی و دنا عذرخواه هستم گفت: من عذرخواه این مسائل هستم چرا که این بنگاه و یا معدن به من تحمیل شده و امروز هم قول می‌دهم اگر از وزارتخانه رفتم، یک جای دیگری در نظام هستم.

وی اظهار کرد: اگر باج می‌دادم هر روز این بلا سر من نمی‌آمد و مسائل شرکت‌ها هر کدام به تنهایی به اندازه یک وزارتخانه وقت من را می‌گیرد.

ربیعی ادامه داد: مسائل را نباید به گوشه‌ای در یک شرکت محدود کنید چراکه اداره کردن سخت است و باید به من کمک کنید.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به یکی از اشکالات برخی از نمایندگان در خصوص استیضاح خود گفت: عده‌ای از وکلای دولت دلسوزانه نقد دارند و معتقدند مطالباتشان به فرجام نمی‌رسد که در این خصوص حق با آنهاست.

وی افزود: من نمی‌توانم بگویم دلم می‌خواهد کار کنم بلکه امکانات کم است؛ بنابراین این مسئله را به حساب بدقولی من و برادری که می‌خواهد کار انجام دهد نگذارید.

ربیعی بیان کرد: ما در این وزارتخانه به خوبی جلو رفتیم و آن را سامان دادیم و اگر بروم در کنار شما در مرکز پژوهش‌ها کار می‌کنم، همچنین هیچ کسی سفارش آقای پاک سرشت و منصوری را نکرده است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت کار به وزیر جامعه شناس نیاز دارد گفت: اقتصاد آن نیز، اقتصاد اجتماعی است ضمن اینکه شرکت آسمان بیمه است و در پرداخت پول آن تاخیری رخ داده است.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز جملات نامناسب و ناخوشایندی شنیدم گفت: در این جلسه به بنده گفتند لابی‌گر، به والله قسم آن روزنامه را من نمی‌شناسم؛ آیا واقعا با دو میلیارد پول این انصاف است؟ من یک ریالش را حرام می‌دانم.

ربیعی تأکید کرد: چه رأی بیاورم چه رأی نیاورم بنده علی ربیعی هستم و هویت خودم را دارم با فقر بزرگ شدم، کارگری کارخانه کردم و اولین احتساب کارگری انقلاب را ساماندهی کردم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مدیر مسئول اولین نشریه کارگری بودم امروز هم دانش کار در حوزه اجتماعی را دارم با معلولان بهترین رابطه را دارم و به خانه بسیاری از آن‌ها می‌روم.

وی با بیان اینکه بنده با صداقت کار می‌کنم اظهار کرد: به اموال کارگران مانند کارفرمای خودم نگاه کردم هرگز در زندگی از آنچه که ایستاده‌ام عدول نکرده‌ام، همیشه به اصول و پایداری نظام پایبند بوده‌ام.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار