مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت:عملیات اجرایی ۲ سازه آبخیزداری در حوزه آبخیز کنگان و بنک از توابع این استان با ۱۱ میلیارد ریال اعتباراز محل اعتبارات ملی حوزه‌های فاقد سد آغاز شد.

عملیات اجرایی دو سازه آبخیز در استان بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری روز دوشنبه در حاشیه این آئین گفت: حوزه‌های آبخیز کنگان و بنک با حجم عملیات چهار هزار و ۲۳۰ مترمکعب عملیات سنگ و سیمان انجام و زمینه استحصال ۵۰۰ هزار مترمکعب آب را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: این سازه‌های آبخیز در بالا دست حوزه بنک از توابع شهرستان کنگان با هدف کنترل سیلاب، فرسایش، رسوب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: همچنین به زودی عملیات اجرایی ۳ مورد بند سنگی ملاتی نیز از محل اعتبارات استانی سال ۹۶ در بالادست حوزه کنگان و بنک با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی گفت: این پروژه نیز شامل هفت هزار و ۲۳۷ مترمکعب عملیات سنگ و ملات وپنج هزار و ۳۰۰ مترمکعب عملیات خاکی با حجم آبگیری ۸۵۰ هزار مترمکعب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۸۰ هکتار عملیات پیتینگ (چاله عمیق) همراه با بذرکاری درحوزه سد رییسعلی دلواری از محل اعتبارات مصوب ملی سد‌های در دست ساخت انجام شده و بخشی ازآن‌ها در زمان بارندگی‌های اخیر آبگیری شده است.

مهاجری عملیات پیتینگ (چاله عمیق) را یکی از مهم‌ترین اقدام‌های حوزه آبخیزداری دانست و هدف ازاجرای این کار را کنترل فرسایش، رسوب وحفاظت خاک درحوزه سد رییسعلی دلواری عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرتصریح کرد:همچنین حفاظت وقرق بعد از پایان کارپتینگ‌ها شروع وتا یکسال ادامه دارد.

مهاجری یادآور شد: بیشترین سازه‌های آبخیزداری استان بوشهردرشهرستان جم اجرا شده است طوریکه ۷۶ سازه آبخیزداری تنها در سال جاری در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: انجام پروژه‌های آبخیزداری و احداث سازه‌های سنگی ملاتی در شهرستان جم تاکنون تاثیری مهم بر کنترل رواناب، کاهش سیلاب و تقویت ذخیره آب‌های زیرزمینی داشته است.

مهاجری اضافه کرد: بزرگترین طرح آبخیزداری استان بوشهر در شهرستان جم با کمک وزارت نفت اجرا شده است که بخش قابل توجهی از این سازه‌ها به بهره برداری وبه زودی فاز جدید آن آغاز می‌شود.

در استان بوشهر ۶۴۰ سازه آبخیزداری وجود دارد.

انتهای پیام/م

آغاز عملیات اجرایی دو سازه آبخیز در استان بوشهر

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.