مقامات فلسطینی پیشنهاد کاخ سفید برای صحبت در مورد وضعیت انسانی در غزه را رد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، احمد مجدلانی، یکی از اعضای کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد دعوت کاخ سفید برای گفت‌وگو در مورد وضعیت انسانی در غزه در اواخر این هفته از سوی مقامات فلسطینی رد شد.

مجدلانی آمریکا را به تلاش برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین متهم کرد و گفت ضرورتی برای برگذاری این جلسه نمی‌بیند زیرا غزه یک موضوع سیاسی است، نه بشردوستانه.

«جیسون گرینبلات»، نماینده ویژه دونالد ترامپ برای برقراری صلح در خاورمیانه پیشتر اعلام کرد: «کشورهای اصلی و ذی‌نفعان در حال آماده شدن برای انجام اقدامات بیشتر در مورد وضعیت انسانی در غزه هستند. روز پنجشنبه یک جلسه در مصر و هفته پس از آن یک نشست در کاخ سفید در این مورد برگزار خواهد شد تا راه‌حلی برای حماس ارائه شود.»

مجدلانی ایده این نشست را به سخره گرفت و گفت مشخص نیست احساسات بشردوستانه که ناگهان در گرینبلات به وجود آمده از کجا نشات می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: «آمریکا به خوبی می‌داند شرایط نامساعد موجود در نوار غزه به دلیل محاصره ناعادلانه اسرائیل است و بهبود آن به برخورد سیاسی نیاز دارد.»

مجدلانی تاکید کرد هیچ یک از کشورهای عربی به درخواست واشنگتن واکنش نشان نداده و حماس نیز مداخله آمریکا در غزه را رد کرده است.

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین از ماه دسامبر از دیدار با مقامات آمریکایی سرباز زده و اخیرا تایید کردند «معامله قرن» ترامپ اتفاق نخواهد افتاد.

«اعظم الاحمد»، یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح نیز گفت: «تا زمانی که کشورهای عربی، مسلمانان و مردم آزاد در سراسر جهان از فلسطینی‌ها حمایت کنند، هیچ قدرتی بر روی زمین قادر نیست معامله قرن را به ما تحمیل کند.»

او در پایان سخنان خود گفت: «ترامپ نمی‌تواند ما را شکست دهد.»

گفتنی است روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش داد چند مقام اسرائیلی در کاخ سفید با مقاماتی از عربستان، قطر، بحرین، امارات و عمان دیدار و درباره وضعیت انسانی در غزه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاخ سفید ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار