به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین رحیمی مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری استقبال از نوروز 97 که امروز(دوشنبه) برگزار شد، از اقدام متفاوت سازمان میادین میوه و ترهبار خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی جشنوارهای تحت عنوان جشنواره تخفیفات نوروز 97 اقدامی است که برای اولین بار صورت گرفته است.
وی با اشاره به تفاوت قیمت کالاهای موجود در میادین میوه و ترهبار با خردهفروشان سطح شهر گفت: بر اساس شاخصهای بانک مرکزی سیب قرمز، سیب زرد و پرتقال درجه یک 50 درصد اختلاف قیمت با خردهفروشان سطح شهر دارند؛ این رقم در گوجه فرنگی بیش از 40 درصد، سیبزمینی 28 درصد، پیاز 26 درصد و به طور میانگین 30 تا 39 درصد اختلاف قیمت در طول سال با خردهفروشان سطح شهر دارد.
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه 700 تا 750 نوبت خرید در بازارها به طور روزانه رخ میدهد، گفت: علت افزایش خرید، دستچین بودن محصولات و رعایت حقوق خریداران است.
رحیمی با تأکید بر اینکه مردم کشور ایران لایق بهترین خدمات هستند، گفت: مردمی که با نظام، دولت و مسئولان به صورت کامل تعامل دارند، لایق دریافت بهترین خدمات هستند و در این راستا هر کس باید به میزان توانایی برای کمک به معیشت خانوارها اقدام کند.
وی در ادامه افزود: در همین راستا سازمان میادین میوه و ترهبار در 6 قلم از خرید مردم بر اساس تدابیر انجام شده که هزینهبر بود، 20 درصد تخفیف نسبت به نرخنامه خود سازمان انجام داده است.
رحیمی با اشاره به اقلامی از قبیل سیب قرمز، سیب زرد، پرتقال، سیبزمینی، پیاز و گوجه فرنگی، گفت: با توجه به اینکه میانگین اختلاف قیمت در سازمان میادین با خردهفروشان 30 درصد بود و در حال حاضر 20 درصد نیز تخفیف لحاظ شده است، این اقلام با 50 درصد تخفیف در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه عضوی از شورای شهر، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و معدن و بهرهبرداران در کمیته نرخگذاری حضور دارند، گفت: برای نظارت بر اجرای تخفیفات صورت گرفته مسئول کنترل برای هر یک از میادین میوه و ترهبار داریم. همچنین شورای شهر و شهرداری نیز در این زمینه نظارت میکنند.
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در بیش از 220 بازار این 6 قلم با 50 درصد تخفیف عرضه میشوند، گفت: در کل بازارها منهای بازارهای مشارکتی با نصب بنر و مشخصات برای اطلاعرسانی به مردم و حضور مسئولان، نظارت و کنترلهای لازم برای اعمال شدن تخفیفات صورت میگیرد.
وی تأکید کرد: در تلاش هستیم که این اقدام در اوقات حساس سال مانند ماه رمضان و ایام ویژه مانند شب عید برای کمک به سفره هموطنان انجام شود.
رحیمی از برگزاری این جشنواره از 25 اسفند تا 25 فروردین ماه خبر داد و گفت: میادین میوه و ترهبار تنها 2 روز تعطیل هستند.روز عید و روز پس از آن؛ 22 میدان میوه و ترهبار تا 6 فروردین فعالیت دارند، همچنین از 6 فروردین تا 12 فروردین ماه تمام میادین میوه و ترهبار فعال هستند.
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از ایجاد 18 جایگاه در پارکها و بوستانهای فرامنطقهای خبر داد و گفت: در این اماکن اقلام مورد نیاز مردم مانند ذغال، کاهو، سیبزمینی و امثال آن توزیع میشود.
رحیمی از ساماندهی گروههای موسیقی سنتی در میادین میوه و ترهبار خبر داد و گفت: یک ساعت در روز با رعایت شئونات و حساسیت جامعه، گروههای موسیقی سنتی در میادین میوه و ترهبار اجرا خواهند داشت.
وی از بازپیرایی نمازخانههای موجود در بازارها خبر داد و تأکید کرد: لحظه سال تحویل اگر مردم در حال خرید باشند بازارها را تعطیل نمیکنیم.
رحیمی با اشاره به اینکه برای تسهیل تردد معلولان اقداماتی صورت گرفته است، گفت: سرویسهای بهداشتی در میادین میوه و ترهبار بر حسب نیاز تعبیه شدهاند.
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از تعبیه سبدهای مهربانی در میادین میوه و ترهبار خبر داد و گفت: سبدهایی با عنوان نیاز داری بردار، نیاز نداری کمک کن، در بازارها مستقر شده است و بخش عمدهای از نیازهای نیازمندان را تأمین میکند.
وی همچنین از حضور همیاران مشتری در بازارهای میادین میوه و ترهبار خبر داد و گفت: برای کمک به مشتریان افرادی آنجا حضور دارند تا بارها را برای مشتریان جابجا کنند.
رحیمی از احداث اتاق مادر و کودک در میادین اصلی میوه و ترهبار خبر داد و گفت: تا به حال 8 اتاق مادر و کودک احداث شده است و در تلاش بسط آن هستیم.
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه 50 جایگاه در اختیار وزارت جهاد و کشاورزی در میادین میوه و ترهبار قرار گرفته است، گفت: این اقدام جهت تنظیم بازار بود تا هزینه واسطه از عرضه محصولات حذف شود.
رحیمی با بیان اینکه تلاش کردیم ظرفیتها را ارتقاء دهیم و وفور محصولات با کیفیت در میادین را شاهد باشیم، گفت: قیمتهای محصولات با توان اقشار مختلف در دسترس شهروندان هستند.
وی با تأکید بر اینکه هیچ محصول قاچاقی در میادین میوه و ترهبار عرضه نمیشود، گفت: نظام اجرایی ما به نحوی است که به کالاهای خارجی نرخ نمیدهیم به جز موز، انبه، نارگل و آناناس که در کشور محدودیت تولید دارند.
رحیمی با بیان اینکه تخممرغ با نرخ 12 هزار و 600 تومان در میادین میوه و ترهبار عرضه خواهد شد، گفت: همچنین برای تنظیم بازار با استانداری و جهاد کشاورزی هماهنگ کردیم تا مرغ منجمد نیز توزیع شود.
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از فعال شدن استارت آپها در میادین میوه و ترهبار خبر داد و گفت: استارتآپها در برخی از میادین شروع به فعالیت کردهاند و مشغول عضوگیری و تبلیغ هستند.
رحیمی با اشاره به اینکه تولید میوههای ارگانیک محدود است، گفت: در این جشنواره خشکبار و فرآوردههای ارگانیک توزیع میشوند.
وی با بیان اینکه 3 مرکز عرضه دام داریم، گفت: در تلاش هستیم گوسفند زنده توزیع نشود و باید بدانید گوسفندی که از مراکز ما توزیع میشود بهداشتی است.
رحیمی درباره طبخ ماهی و توزیع آن به شهروندان گفت: در میدان جلال آل احمد شروع به احداث این مکان کردیم و تأخیر صورت گرفته به علت طراحی بخش تأسیساتی بود و در سال 97 افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با روشهای جدید وارد مدار جدیدی از خدمترسانی به شهروندان خواهیم شد.
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه مصرف سرانه آبزیان در ایران بسیار پایین است، گفت: ارتقای مصرف سرانه آبزیان در دستور کار ما است و برای تسهیل کردن این امر مراکزی را احداث خواهیم کرد تا ماهی به صورت طبخ شده در اختیار شهروندان قرار گیرد و برای مصرف آن تنها گرم کردن آن نیاز باشد.
رحیمی با بیان اینکه سازمان میادین میوه و ترهبار پویا است و سازمانی نیست که سنتی کار کند، گفت: 23 بازار جدید از 23 نقطه تهران در طول سال 96 ساخته شد و تعداد بازارهای موجود 250 بازار است.
وی با اشاره به شاخصهای زیست محیطی و ترافیک افزود: با افزایش تعداد بازارهای میادین میوه و ترهبار میتوان از استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی جلوگیری کرد.
رحیمی با بیان اینکه در بهداشت و سلامت موادغذایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: تمام اقدامات در میادین میوه و ترهبار از نظر بهداشتی قابل رصد خریداران است.
وی از افتتاح 2 بازار تا خرداد سال 97 خبر داد و گفت: احداث 2بازار مشارکتی نیز در دستور کار است، به این نحو که مردم زمینهای خود را به سازمان میادین میوه و ترهبار میدهند. این اقدام برای جذب سرمایه بخش خصوصی و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.
مدیرعامل جدید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه از منظر سیما نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: میادین میوه و ترهبار در طول شب از نظر روشنایی، تمیزی در بهترین سطح قرار دارد و سیمای شب میادین بسیار زیباست.
وی افزود: تلاش کردیم تا وقتی کسی وارد میادین میشود نگرانیها، غم و غصه خود را فراموش کنند.
رحیمی در پایان با بیان اینکه امسال سرمازدگی نداشتیم، گفت: وفور محصولات در میادین میوه و ترهبار مشاهده میشود که امیدواریم همین عامل باعث کاهش قیمتها در بازار شود و چون وارداتی نیز نداشتیم، محصولات داخلی به نحو احسن توزیع شوند.
انتهای پیام/