نماینده مردم تبریز گفت: 500 میلیارد تومان به صندوق بیمه روستایی اختصاص داده شد که 200 میلیارد آن پرید و 50 میلیارد هم بلوکه شد.

500 میلیارد تومان به صندوق بیمه روستایی اختصاص داده شده بود که 200 میلیارد آن پریدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز در جلسه علنی امروز سه شنبه( 22 اسفند ماه) در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل سابقه و اطلاعات موجود احساس کردیم ربیعی خواهد توانست در مجموعه ای گسترده به لحاظ تولید صنعت و مسائل اجتماعی موفق شود، اما بعد از گذشت زمان دریافتیم او عملا این توانایی را ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: برابر ماده 12 برنامه ششم توسعه دولت مکلف به تسویه بدهی های به سازمان تامین اجتماعی می شود، علاوه بر این موضوع اموال مربوط به خصوصی سازی نیز باید مشخص شود.

وی اظهار کرد: در هفدهم اسفندماه سال جاری یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به نقل از مسئولان تامین اجتماعی اعلام کرد که 11 هزار میلیارد تومان از اموال تامین اجتماعی را واگذار می کنیم و روزنامه مدعی شده بود که اموال حدود 3 هزار میلیارد تومان سود دهی داشته است، بنابراین کدام عقل سلیمی اموال در اختیار سود ده خود را واگذار می کند؟

فرهنگی با بیان اینکه مدیریت بنگاه های اقتصادی بسیار نادرست است، گفت: اموال کارگران به درستی مدیریت نمی شود و وزارتخانه به صورت تمام قد در برابر بیمه عشایر قیام کرده و دولت را در این خصوص به کار گرفت تا این اتفاق رخ ندهد.

نماینده تبریز گفت: 500 میلیارد تومان به صندوق بیمه روستایی اختصاص داده شده بود که 200 میلیارد آن پرید و صدای کسی در نیامد، کما اینکه 50 میلیارد آن هم بلوکه شده است.

وی ادامه داد: وزرات کار تمام قد در برابر بیمه روستایی قیام کرد و نگذاشت این اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: بیش از 100 میلیارد تومان از سهام صندوق بازنشستگی کارخانه فولاد توسط بیمه روستایی خریداری شد، اما دچار مشکلاتی شد، هیئت مدیره هم مخالف حذف شد.

فرهنگی افزود: مهارت آموزی مورد تاکید نمایندگان است که همواره به دنبال تقویت آن بودیم و با تعیین تکلیف مربیان حق التدریس، به دنبال نهادینه کردن مهارت اموزی کشور بودیم اما مشکلاتی در این خصوص وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار