فعال محیط زیست و گیاه شناس گفت:شهرداری تهران اگر محیط و خاک اطراف خیابان ولیعصر را برنگرداند این درختان نیز بعد از مدتی دچار آفت و بیماری خواهند شد.

برای احیای درختان چنارخیابان ولیعصرباید محیط و خاک بازگردانده شودحسین آخانی فعال محیط زیست و گیاه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با احیا درختان چنار خیابان ولیعصر اظهار کرد: درختانی همچون چنار سابقه کاشت بسیار طولانی در کشور ما دارد اگر چه این درخت برای کشور ما نیست.

وی افزود:یک مساله اصلی در رابطه با چنارهای خیابان ولیعصر و بقیه درختانی که در تهران وجود دارد، این است که درختانی مانند چنارتهران وضعیت بهتری نسبت به خیابان ولیعصر ندارند.

وی با اظهار تاسف از اینکه تمام محیط خاک را بتنی کرده ایم، افزود: در علم گیاه شناسی و در هیچ کجای جهان تصور اینکه در داخل بتن موجود زنده ای همچون درخت دوام بیاورد، وجود ندارد. در مورد چنار های تهران نیز همین گونه است و انتظار داریم که این درختان در این وضعیت زنده بمانند .

آخانی با بیان اینکه ریشه درختان نیاز به تنفس دارد، ادامه داد:در محیط ریشه انواع درختان، اقسام باکتری ها و قارچ هایی است که وجود آنها برای بقای درخت لازم است. اما بتن ریزی باعث ضعیف شدن درخت خواهد شد.

وی افزود: اگر می خواهیم این درختان را احیا کنیم باید بپذیریم که حفظ درخت در صورتی ممکن است که ما فضای مناسب را برای ریشه درخت نیز فراهم کنیم که البته نیاز به یک بررسی همه جانبه دارد.

فعال محیط زیست و گیاه شناس ادامه داد:نیاز به این دارد که شهری را که تبدیل به شهر بتن کرده ایم ،مجدد تبدیل به شهر طبیعت محور و انسان محور کنیم که برای این کار باید یک فضای مناسبی را در اطراف خیابان ها داشته باشیم.

آخانی گفت: شهرداری تهران اگر محیط و خاک اطراف خیابان ولیعصر را برنگرداند این درختان نیز بعد از مدتی دچار آفت و بیماری خواهند شد و شانس بقای آنها خیلی زیاد نخواهد بود.

انتهای پیام/

 درختان چنار ولیعصر چه شرایطی برای احیا نیاز دارند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار