نماینده اندیمشک گفت: آقای ربیعی این منصب از ما خواهد گذشت؛ به ناتوانی خودت اعتراف و استعفا بده.

آقای ربیعی امروز به معنی عدم وفای به عهد استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در جلسه علنی امروز سه شنبه( 22 اسفند ماه) در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برخی‌ها گفتند که آقای ربیعی 6 ماه گذشته چه تفاوتی با امروز دارد که باید استیضاح شود، در پاسخ به این افراد باید گفت که این وزیر دولت 6 ماه گذشته وعده اشتغال، اصلاح مدیریت، برخورد با مفاسد ، جمع کردن باشگاه‌های سیاسی در شستا و صندوق بازنشستگی داد؛ استیضاح ربیعی امروز یعنی عدم وفای به عهدهایی که داده است.

وی خطاب به ربیعی تصریح کرد: آقای ربیعی چرا شانه خالی می‌کنید؛ مگر شرکت نفتکش متعلق به وزارتخانه شما نبود، آیا حادثه سانچی را به گردن گرفتید و اظهار تأسف کردید و آیا یا سانحه سقوط هواپیمایی آسمان را به گردن گرفتید یا فقط فرافکنی کردید؟

حسنوند با طرح این سوال که آیا حادثه برای قطارهای رجا متعلق به زیرمجموعه وزارت کار نبود، ادامه داد: چگونه می‌شود به این شکل از زیربار مسئولیت شانه خالی کرد؟

نماینده مردم اندیمشک افزود: آقای ربیعی! گفته بود از زیرمجموعه‌های وزارت من سوال نخواهد شد؛ امروز شستا و صندوق بازنشستگی نه یک مجموعه بلکه یک دولت هستند و هلدینگ‌های مختلف و هزاران نفر کارگر دارند؛ بی‌اعتنایی شما ورشکستگی صندوق و شستا نمایندگان مجلس را مجبور به استیضاح شما کرد.

وی گفت: من از نمایندگان می‌پرسم آقای ربیعی چه کاری در جمع‌آوری کودکان بی‌سرپرست کرده است؛ ما زنان و کودکان کار را هر روز در چهارراه‌ها می‌بینیم ،اما آقای ربیعی بیخیال در مسیر حفظ منصب و کرسی وزارت خود حرکت می‌کند.

حسنوند با طرح این سوال از ربیعی که چه کاری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده‌اید، افزود: مگر مقام معظم رهبری در جلسه‌ای بر آسیب‌های اجتماعی گریه نکردند؟ پس چگونه است که تو گریه، تلاش و اقدامی نمی‌کنی؛ اگر ابزار و یا توان اجرای کار را نداشتی چرا استعفا ندادی؟

نماینده مردم اندیمشک ادامه داد: آقای ربیعی! تو دوستان خود در روابط عمومی رفاه را با دو میلیون تومان بسیج کردی تا قفل بر دهان رسانه‌های منتقد بزنند و تهمت و تخریب روانه مجلس شورای اسلامی کردی؛ فکر نمی‌کنم شما فراموش کرده باشید که از کارگران خواستید برای اعتراض جلوی مجلس جمع شوند، اما اینها کارگران نبودند؛ کارگرها آنهایی بودند که بارها جلوی مجلس فریاد زدند اما گوش شنوایی حرف‌های آنها را نشنید.

وی تصریح کرد: آنهایی که تو فراخواندی اعضای خانه کارگر و حزب کار بودند؛ آقای ربیعی تو مجلس را به توپ بستی و بدعتی که گذاشتی فقط در زمان قاجار وجود داشت.

حسنوند با تأکید بر این موضوع که ربیعی بدعت حمله به مجلس به وسیله کارگران را پایه گذاشت، گفت: آیا تاکنون شده بود که وزیری استیضاح شود و اعضای آن گروه در مقابل مجلس تجمع کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: فریاد اعتراض مردم اشتغال و اقتصاد بود، اما شما گفتید که اشتغال به من مربوط نیست؛ در زمان رای اعتماد کتابچه ای را ارائه کردی که بر آن اساس به شما رای اعتماد دادیم که در آنجا گفتید من مسئول مستقیم اشتغال هستم اما در زمان اعتراض مردم کنار کشیدید.

نماینده مردم اندیشمک افزود: فراموش نکنید رفتارهای امروزتان مانند سال های قبل شده است؛ آقای ربیعی شما همان کسی هستید که در ستاد میرحسین موسوی مسئول اتاق فکر بودید و در روز انتخابات سال 88 با میرحسین موسوی پشت تریبون آمدید و اعلام پیروزی کردید؛ اما ای کاش بر اعتقادات آن روز خود می ماندید و مردانه از آن دفاع می کردید.

وی تصریح کرد: شما چند سال پس از انتخابات 88 به مجلس آمدید که اغلب آنها اصولگرا بودند از حضورتان در ستاد موسوی خرده گرفتند اما بیان کردید من نفوذی نظام در ستاد موسوی بودم.

حسنوند ادامه داد: آقای ربیعی به فراکسیون امید مراجعه می کنیی و می گوییی چون اصولگرایان از من امتیاز می خواهند و من نمی خواهم از آنها استفاده کنم به من کمک کنید، یا به فراکسیون اصولگرایان می گویید چون نمی خواهم از اصلاح طلبان استفاده کنم به من کمک کنید؛ آیا این صداقت در گفتار است؟

نماینده مردم اندیشمک افزود: شما 157 سوال و 305 تذکر در روزهای گذشته گرفته اید؛ جنگ روانی چند روز گذشته شما علیه مجلس، کودتا بود؛ شما خبرنگارانی را به خدمت گرفتید که به مجلس توهین کردند و آن را زیر سوال بردند؛ تو قومیت گرایی را ترویج دادید.

وی خطاب به ربیعی گفت: باز هم با مظلومیت نمایی می خواهید وزیر بمانید و دوستانتان با پیامک استیضاح وزیر دیگری را بزرگ کردند.

حسنوند ادامه داد: این منصب ها برای هیچ کسی باقی نمی ماند و بهتر است به ناتوانی خود اعتراف و استعفا کنید؛ در وزارت کار شستا و صندوق بازنشستگی هر روز به تغییر مدیریت مواجه شد، اما سوال این جا است که اگر مدیران این مراکز کارآمد بودند چرا حفظ نشدند و اگر ناتوان و ضعیف بودند چرا آنها را به این سمت منصوب کردید.

نماینده مردم اندیشمک در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ملت ایران به خیابان‌ها آمدند ضمن حفظ حرمت نظام و مسئولان اعتراض خود را اعلام کردند؛ اعتراض مربوط به اشتغال بود، اقتصاد و رفع تبعیض و خانه عدالت وزارت رفاه است؛ امروز نمایندگان بر اساس وظیفه شرعی خود استیضاح وزیر را انجام می دهند، ما فریاد ملت را شنیدیم و به آن لبیک گفتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار