رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این سازمان برای چهارشنبه آخر سال در حالت آماده باش کامل است.

آتش پاد علی تراب پور، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و وقوع حوادث احتمالی بیان داشت: سازمان آتش نشانی همگام با سایر دستگاه های امدادی و انتظامی برای مواجهه با این حوادث احتمالی کاملا آماده است.

وی با بیان اینکه هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد تصریح کرد: نظارت والدین، افراد خانواده و آموزش مناسب می تواند در پیشگیری از بروز حوادث و خطرات چهارشنبه سوری نقش بسزایی داشته باشد.

آتش پاد تراب پور یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات را ارتقای سطح آگاهی مردم و خصوصا گروه های در معرض خطر عنوان کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، آموزش به والدین در مورد خطرات احتمالی ناشی از سر و کار داشتن با مواد منفجره و محترقه و نیز در مورد حوادث احتمالی ناشی از آتش بازی و آموزش آن ها در زمینه اصول ایمنی و پیشگیری از این حوادث را دارای نقش مهمی در جلوگیری از بروز چنین حوادثی دانست.

این مقام مسئول اظهار داشت: داشتن اطلاعات بیش تر افراد درخصوص احتمال وقوع حوادثی در اثر مواد منفجره، ترقه، محترقه و آتش بازی سبب پیشگیری از احتمال وقوع این حوادث است.

آتش پاد علی تراب پور در ادامه گفت: از 21 تا 23 اسفندماه سال جاری تمامی نیروهای دستگاه های عملیاتی سازمان آتش نشانی در حالت آماده باش کامل هستند.

آتش پاد تراب پور، استقرار ۶ دستگاه خودروی اطفا حریق سبک در میادین اصلی و تقاطع های از پیش مشخص شده، استقرار 5 تیم واکنش سریع اطفاء حریق در نقاط پرخطر از جمله کوی ملت، کیانپارس، زیتون کارمندی و کوی فاطمیه از جمله اقدامات خاص برای مراسم چهارشنبه سوری عنوان کرد.

وی اذعان داشت: استقرار ۶ تیم 2 نفره موتور سوار مجهز به سیستم اطفاء حریق قابل حمل AFT در هسته مرکزی شهر و نقاط دارای گره های ترافیکی از جمله سلمان فارسی، چهار راه امام خمینی (ره)، کیانپارس و زیتون کارمندی را از جمله اقدامات پیش بینی شده برای چهارشنبه سوری هستند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، تجهیز کلیه خودروهای مدیران مناطق به کپسول های اطفای حریق دستی و استفاده از آن ها در گشت های شهری و کنترل وضعیت مناطق، تجهیز کلیه خودروهای پرسنل سایت اداری و استفاده از آن ها در گشت های درون مناطق سکونت آن ها و هماهنگی و تعامل با دستگاه های ایمنی، انتظامی و امدادی نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده این سازمان برای چهارشنبه سوری عنوان کرد.

آتش پاد علی تراب پور بیان کرد: هماهنگی و همکاری با صدا و سیمای مرکز خوزستان بمنظور تهیه برنامه های مستند مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری، تهیه و نصب بنرهای مصور در نقاط پرتردد و پر ازدحام شهر از جمله سلمان فارسی و خیابان امام (ره)، تهیه و توزیع بروشور توصیه ها و هشدارهای ایمنی در اماکن مختلف به ویژه مدارس و آموزشگاهی و همچنین هماهنگی با روابط عمومی شهرداری اهواز در ارسال انبوه پیامک هایی با مضمون چهارشنبه سوری ایمن از دیگر اقدامات پیش بینی شده دیگر این سازمان برای چهارشنبه سوری هستند.

وی با بیان اینکه ارسال انبوه پیامک توصیه های ایمنی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نیز برای داشتن یک چهارشنبه سوری ایمن انجام شده است، افزود: سالی خوش و چهارشنبه سوری ایمن و بی حادثه ای برای شهروندان آرزو دارم.

انتهای پیام/گ

آماده باش نیروهای امدادی در چهارشنبه آخر سال

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.