مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از انجام مراحل تشخیص هویت جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران خبر داد.

تشخیص هویت جانباختگان سقوط هواپیمای ترکیه ای در ایران انجام می شودمهرداد علی بخشی مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تاکنون جسد 11 قربانی حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای از ارتفاعات محل سقوط به پایین انتقال داده شده است.

علی بخشی تصریح کرد: کار تشخیص هویت اجساد ترکیه ای به پزشکی قانونی ایران سپرده شده است و با توجه به اینکه ما کارشناس دستگاه قضایی هستیم، بر اساس دستوری که از طرف مرجع قضائی صادر می‌شود اقدام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل ازدحام حاکم در منطقه سقوط هواپیمای ترکیه ای، امکان مشاهده اجساد و تشریح اینکه اجساد سالم هستند یا خیر وجود ندارد.

مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: مراحل تشخیص هویتی که توسط سازمان پزشکی قانونی انجام می شود، چندگانه است و در ابتدا اجساد باید معاینه شوند و پس از آن مسئله تن پیمایی اجساد که شامل بررسی آثار و علائم موجود بر روی اجساد است، انجام خواهد شد.

علی بخشی اضافه کرد: بررسی چهره در صورت اینکه اگر قابل تشخیص باشد و در نهایت بررسی فرمول ژنتیکی و آزمایش های DNA بر روی اجساد انجام می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آزمایشگاه های پزشکی قانونی کشور آمادگی انجام آزمایشات فوق را دارد.

انتهای پیام/

تعیین هویت سرنشینان هواپیمای سقوط کرده ترکیه‌ای در ایران

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار